صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باردیگر بر آموزش دختران و زنان در افغانستان تأکید کرده‌است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باردیگر بر آموزش دختران و زنان در افغانستان تأکید کرده‌است. این اداره در شکبه ایکس، نوشته که بسیاری از زنان افغانستان می‌خواهند تا دختران شان آموزش ببینند. این نهاد […]

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باردیگر بر آموزش دختران و زنان در افغانستان تأکید کرده‌است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) باردیگر بر آموزش دختران و زنان در افغانستان تأکید کرده‌است. این اداره در شکبه ایکس، نوشته که بسیاری از زنان افغانستان می‌خواهند تا دختران شان آموزش ببینند. این نهاد به نقل از یک تن از باشنده‌های ولایت نورستان نوشته که خانمی پس از دریافت کمک نقدی این اداره گفته که می‎خواهد این پول مصرف آموزش دخترانش شود. به گفته یونیسف او ابراز امیدواری کرده که دخترانش روزی شلغی داشته باشند تا مانند او تنها در مزرعه کار نکنند.

درهمین حال، شماری از دانش‌آموزان دختر با ابراز نگرانی از ادامه محدویت‌های علیه زنان و دختران در کشور، از حکومت سرپرست می‎خواهند که بر محدودیت‌ها علیه زنان و دختران نقطه‌ای پایان بگذارد.

این در حالیست که پس از برگشت حکومت سرپرست به قدرت در اگست ۲۰۲۱، دختران افغانستان اجازه رفتن به مکتب‌های بالاتر از صنف ششم را نیافتند و زنان از حق کار در اداره‌های خصوصی داخلی و خارجی محروم و دروازه دانشگاه‌ها هم در دسمبر ۲۰۲۲ به روی دختران کشور مسدود شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv