وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که تاکنون حدود پنج هزار خانواده از ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان و ولسوالی ‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی به دلیل جنگ و درگیری‌های اخیر بیجا شده ‌اند. احمد تمیم عظیمی،‌ سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که از این […]

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده است که تاکنون حدود پنج هزار خانواده از ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان و ولسوالی ‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی به دلیل جنگ و درگیری‌های اخیر بیجا شده ‌اند.

احمد تمیم عظیمی،‌ سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که از این میان،‌ خانواده‌ هایی که از سوی این وزارت تثبیت شده‌اند، هشتصد و سی و هشت خانواده در کابل، دوصد و هفت خانواده در بامیان و پنجصد خانواده‌ دیگر نیز در شهر غزنی بیجا شده‌ اند. آقای عظیمی همچنان می گوید که ششصد خانواده ‌بیجا شده ‌دیگر در شهر غزنی تحت پوشش اداره‌ یونیسف و جمعیت هلال احمر افغانی قرار گرفته ‌اند.

به گفته‌ی او، ‌این آمارها شامل خانواده ‌هایی است که از سوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث تثبیت شده است. سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می افزاید که در ولایت بامیان تاکنون از حدود یکهزار خانواده درخواستی دریافت کرده‌اند که ادعا می‌کنند بیجا شده ‌اند. در همین حال،‌ نصیراحمد فقیری، یک عضو شورای ولایتی غزنی می گوید که به دنبال حمله ‌طالبان بر ولسوالی ‌های مالستان و جاغوری حدود پنج هزار فامیل به مرکز غزنی و ولایت‌ های بامیان و کابل بیجا شده ‌اند.

از سویی هم، عبدالرحمان احمدی،‌ سخنگوی والی بامیان می‌گوید که بیش از یکهزار خانواده از چند روز به این سو از ولسوالی ‌های مالستان و جاغوری به این ولایت بیجا شده ‌اند.

همچنان دفتر رسانه ای والی دایکندی با نشر خبرنامه ای گفته است که برای بیش از یکصد و سی خانواده‌ ای که از ولایت‌ های ارزگان و غزنی به این ولایت بیجا شده‌اند،‌کمک نقدی صورت گرفته است.