رییس جمهوری کشور با نخست وزیر جدید پاکستان تلفنی صحبت کرده است. طی این تماس تلفنی نخست وزیر جدید پاکستان و رییس جمهورغنی پیرامون مسایل سیاسی و امنیتی در منطقه گفتگو کرده اند. شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان و رییس جمهورغنی پیرامون مسایل سیاسی و امنیتی در منطقه، تلفنی گفتگو کرده اند. دفتر […]

رییس جمهوری کشور با نخست وزیر جدید پاکستان تلفنی صحبت کرده است. طی این تماس تلفنی نخست وزیر جدید پاکستان و رییس جمهورغنی پیرامون مسایل سیاسی و امنیتی در منطقه گفتگو کرده اند.

شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان و رییس جمهورغنی پیرامون مسایل سیاسی و امنیتی در منطقه، تلفنی گفتگو کرده اند. دفتر رسانه ای نخست وزیر پاکستان با نشر خبرنامه ای گفته است که رییس جمهورغنی در یک تماس تلفنی انتخاب شاهد خاقان عباسی را به حیث نخست وزیر جدید پاکستان به او تبریک گفته است. خبرنامه می افزاید که آقای غنی انتخاب آقای عباسی را به حیث نخست وزیر پاکستان، گامی مهمی در راستای تداوم دموکراسی در این کشور عنوان کرده است.

به اساس خبرنامه، نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی، تروریزم را خطر جدی برای هر دو کشور دانسته و گفته است که پاکستان در راستای مبارزه با تروریزم، امنیت و ثبات افغانستان کمک خواهد کرد. نخست وزیر پاکستان تاکید کرده است که افغانستان و پاکستان برای ریشه کن کردن تروریزم باید به گونه مشترک کار کنند. رهبران دو کشور همچنان، برای حل مشکلات منطقه و نیز بهبود روابط اقتصادی بحث و گفتگو کرده اند.

رهبران افغانستان و پاکستان پس از آن بر مبارزه مشترک علیه تروریزم تاکید می‌کنند که بارها توافقنامه‌ای در زمینه همکاری‌های مشترک دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم به امضا رسیده اما آن گونه که گفته شده است به کرسی عمل ننشسته است. اکنون دیده شود که حضور شاهد خاقان عباسی در سمت نخست وزیری پاکستان چه تاثیری بر عملی شدن این گفته‌ها می گذارد. شاهد خاقان عباسی پس از آن به کرسی نخست وزیری پاکستان تکیه می‌زند که چندی پیش دادگاه عالی این کشور، نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان را سلب صلاحیت کرده بود.

ریاست جمهوری تاکنون در زمینه گفتگوی تلفنی رییس جمهور غنی و نخست وزیر پاکستان چیزی نگفته است. درهمین حال، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته‌است، کشورش خواهان انکشاف اقتصادی افغانستان است و برای این به داشتن نقش برای تأمین ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

این اظهارات مقامات پاکستانی در حالی مطرح می شود که جنرال مک‌ مستر مشاور امنیت ملی رییس جمهور امریکا اخیراً گفته است که رییس جمهور ترامپ واضح ساخته که رفتار کسانی که به گروه ‌های مثل طالبان و شبکه حقانی لانه امن می‌‌دهند و از آنان حمایت می‌کنند، باید تغییر کند.