اتحادیه اروپا و سازمان ملل برنامه‌ی‌ حمایت مشترک از زنان تجارت پیشه‌ی افغانستان را راه‌اندازی می‌کنند. همزمان، برنامه انکشافی ملل متحد گفته که حمایت از کار‌آفرینان، به احیای اقتصاد در شش ولایت افغانستان کمک خواهد کرد. درهمین حال، برخی از کارشناسان اقتصادی می‌گویند که این اقدام سبب می‌شود که بانوان تجارت‌پیشه ضمن تأمین مخارج زندگی […]

اتحادیه اروپا و سازمان ملل برنامه‌ی‌ حمایت مشترک از زنان تجارت پیشه‌ی افغانستان را راه‌اندازی می‌کنند. همزمان، برنامه انکشافی ملل متحد گفته که حمایت از کار‌آفرینان، به احیای اقتصاد در شش ولایت افغانستان کمک خواهد کرد. درهمین حال، برخی از کارشناسان اقتصادی می‌گویند که این اقدام سبب می‌شود که بانوان تجارت‌پیشه ضمن تأمین مخارج زندگی خود، برای ده‌ها تن دیگر، زمینه‌ی کار را نیز فراهم کنند. در کنار این، شماری از بانوان تجارت‌پیشه می‌گویند که اگر از آنان حمایت شود، می‌توانند در راستای توسعه‌ی اقتصاد کشور سهم ارزنده داشته باشند.

در ادامه نگرانی‌های ملی و بین‌المللی مبنی بر اوضاع زندگی و معیشت بانوان افغانستان، اتحادیه اروپا و برنامه انکشافی سازمان ملل متحد برنامه‌ی‌ حمایت مشترک از زنان متشبث افغانستان را راه‌اندازی می‌کنند. نماینده کاردار اتحادیه اروپا و بخش افغانستان برنامه انکشافی سازمان ملل متحد برای افغانستان این خبر را در پلتفرم ایکس منتشر کرده‌اند: توانمندسازی زنان در افغانستان از منظر اقتصادی نیز کلیدی است. خوش‌حالم که ۱۵ میلیون یورو کمک مالی جدید به بخش افغانستان برنامه انکشافی ملل متحد را اعلام می‌کنم. حمایت مشترک از مشاغل محلی تحت رهبری زنان و افزایش دسترسی آنان به خدمات مالی را ضروری می‌دانیم.″

درهمین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد با ابراز خرسندی و حمایت از برنامه مشترک توانمندسازی بانوان افغانستان از سوی اتحادیه اروپا و سازمان ملل، تاکید می‌کنند که حمایت از بانوان تجارت‌پیشه، سبب می‌شود که آنان برعلاوه‌ی تأمین مخارج زندگی خود، برای ده‌ها تن دیگر زمینه‌ی کار را فراهم می‌کنند.

افزون بر این، برخی از بانوان تجارت‌پیشه ضمن استقبال از حمایت نهادهای جهانی مبنی بر حمایت از آنان، می‌گویند که با اجرایی شدن این طرح‌ها و افزایش حمایت نهادهای کمک‌کننده‌ی جهانی، آنان می‌توانند کار خود را توسعه دهند و برای اقتصاد افغانستان نیز مفید واقع شوند.

گفتنی‌است که اتحادیه اروپا اطلاعات ارایه نکرده که چه تعداد بانوان تجارت‌پیشه از برنامه توانمندسازی زنان افغانستان، مستفید خواهند شد. این همه در حالی‌است که حکومت سرپرست کار بانوان در مؤسسات غیردولتی داخلی و خارجی را منع کرده‌است که به گفته آگاهان امور، این تصمیم اقتصاد کشور را در مجموع و به‌گونه ویژه تجارت‌های کوچک را متاثر ساخته‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv