ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی اعلام کرده است که برخی از رسانه‌‌ها در این اواخر به‌دلیل مشکلات اقتصادی از فعالیت بازمانده ‌اند. وی افزوده است که حکومت سرپرست  تلاش می‌کند کمک‌های خارجی را برای آغاز به کار رسانه‌های بازمانده از فعالیت جذب کند. مجاهد در نشستی با خبرنگاران در ولایت هلمند گفته است که تاکنون […]

ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی اعلام کرده است که برخی از رسانه‌‌ها در این اواخر به‌دلیل مشکلات اقتصادی از فعالیت بازمانده ‌اند.

وی افزوده است که حکومت سرپرست  تلاش می‌کند کمک‌های خارجی را برای آغاز به کار رسانه‌های بازمانده از فعالیت جذب کند. مجاهد در نشستی با خبرنگاران در ولایت هلمند گفته است که تاکنون از سوی جامعه‌ی‌ جهانی برای پشتیبانی مالی رسانه‌های تعطیل ‌شده در افغانستان، تعهداتی را نیز به ‌دست آورده‌اند. سخن‌گوی امارت اسلامی ابراز امیدواری کرده است که سال جدید، سال آغاز به کار و آبادی افغانستان است. این در حالی‌است که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان، بسیاری از رسانه‌‌ها با مشکلات سخت اقتصادی روبه‌‌رو شدند و ده‌ها رسانه تعطیل شده است. فدراسیون بین‌‌المللی روزنامه نگاران ماه گذشته در گزارشی گفت که از میان ۶۲۳ رسانه که پیش از سقوط دولت سابق در افغانستان فعال بودند ۳۱۸ رسانه مسدود شدند. بر اساس گزارش این فدراسیون، با مسدود شدن این رسانه‌ها دست‌کم ۲۴۹۲  خبرنگار بی‌کار شده‌اند.