ویلیام برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا می‌گوید که داعش هم‌چنان به‌عنوان یک چالش بزرگ تروریستی باقی‌مانده است. آقای برنز این را هم گفته که توانایی مبارزه با تروریزم ایالات متحده و کشورهای همکارش نسبت به ۲۰ سال گذشته افزایش یافته و تاکنون تهدیدهای تروریستی نیز ازبین نرفته است. رییس استخبارات امریکا این را هم […]

ویلیام برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا می‌گوید که داعش هم‌چنان به‌عنوان یک چالش بزرگ تروریستی باقی‌مانده است.

آقای برنز این را هم گفته که توانایی مبارزه با تروریزم ایالات متحده و کشورهای همکارش نسبت به ۲۰ سال گذشته افزایش یافته و تاکنون تهدیدهای تروریستی نیز ازبین نرفته است. رییس استخبارات امریکا این را هم گفته که کشتن ایمن‌الظواهری رهبر شبکه القاعده، نشان دهنده توانمندی امریکا در امر مبارزه با تروریزم است.

در ادامه نگرانی‌ها از چگونگی فعالیت هراس‌افگنان در منطقه و جهان، ویلیام برنز رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا در نشست دانشکده دیپلماسی جورج تاون، گفته که داعش هم‌چنان به‌عنوان یک چالش بزرگ تروریستی پابرجاست.

آقای برنز این را هم گفته که توانایی مبارزه با تروریزم ایالات متحده و کشورهای همکارش نسبت به ۲۰ سال گذشته افزایش یافته است.

رییس استخبارات امریکا افزوده که با افزایش خطرات داعش، امریکا با همکاری کشورهای دیگر و سرمایه‌گذاری بر توانمندی‌ها بر مبارزه با تروریزم تمرکز خواهد کرد.

ویلیام برنز اضافه کرده که امریکا در سال‌های گذشته موفقیت‌های بزرگی در امر مبارزه با داعش در عراق و سوریه داشته اما تهدیدهای تروریستی ازبین نرفته است.

آقای برنز این را هم گفته که کشتن ایمن‌الظواهری رهبر شبکه القاعده، نشان دهنده توانمندی امریکا در امر مبارزه با تروریزم است.

گفتنی‌است که امریکا به تاریخ اول اگست سال گذشته میلادی اعلام کرد که در پی یک حمله هوایی، رهبر شبکه القاعده را در منطقه شیرپور کابل کشتند.

این در حالی‌است که در این اواخر گروه داعش مسوولیت حملات مرگ‌باری را در افغانستان بر عهده گرفته است.