وزارت اطلاعات و فرهنگ تفاهمنامه‎ای تحت عنوان”صلح و حمایت جوانان از انتخابات”را با شبکه زنان افغان و بیناد انتخابات شفاف وعادلانه افغانستان در کابل امضا کرد. همواره از حضور کمرنگ زنان در عرصه سیاست و روند گفتگوهای صلح انتقاد شده است. وزارت اطلاعات و فرهنگ با تاکید بر حضور پر رنگ زنان و جوانان در […]

وزارت اطلاعات و فرهنگ تفاهمنامهای تحت عنوان”صلح و حمایت جوانان از انتخابات”را با شبکه زنان افغان و بیناد انتخابات شفاف وعادلانه افغانستان در کابل امضا کرد.

همواره از حضور کمرنگ زنان در عرصه سیاست و روند گفتگوهای صلح انتقاد شده است. وزارت اطلاعات و فرهنگ با تاکید بر حضور پر رنگ زنان و جوانان در روند گفتگوهای صلح و پروسه انتخابات، تفاهمنامه‎ای تحت عنوان”صلح و حمایت جوانان از انتخابات” را با بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان و شبکه زنان افغان در کابل امضا کرد. کمال سادات معاون جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که پس از امضای این تفاهمنامه در تمام ولایت های کشور برنامه آگاهی دهی به هدف اشتراک زنان و جوانان در انتخابات آغاز خواهد شد.

درهمین حال، استوری تپش عضو شبکه زنان افغان می گوید که هدف از امضای این تفاهمنامه آگاهی دهی برای اشتراک زنان و جوانان در روند انتخابات می باشد؛ زیرا زنان در انتخابات های گذشته سهم کمتر دراین روند داشته اند.

نگرانی ها از اجرایی شدن این برنامه در شماری از ولایت های ناامن نیز وجود دارد. اما مسوولان بیناد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان می گویند که نبود امنیت در کار آنان مشکل ایجاد نخواهد کرد.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که با همکاری شبکه زنان افغان و بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان طی یک سال آینده این برنامه در ۳۴ ولایت کشور عملی خواهد شد.