دبیر کل ناتو گفته که رفتار طالبان نشان می دهد که این گروه تعهدی به تامین صلح پایدار در افغانستان ندارند. دبیر کل ناتو همچنان گفته که اگر مذاکرات صلح افغانستان از سرگرفته شود، این سازمان از آن استقبال می ‌کند. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز دوشنبه در نشست رهبران ناتو در “نشست نمایندگان […]

دبیر کل ناتو گفته که رفتار طالبان نشان می دهد که این گروه تعهدی به تامین صلح پایدار در افغانستان ندارند. دبیر کل ناتو همچنان گفته که اگر مذاکرات صلح افغانستان از سرگرفته شود، این سازمان از آن استقبال می ‌کند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز دوشنبه در نشست رهبران ناتو در “نشست نمایندگان کشورهای عضو و شرکای این سازمان” در لندن، یکبار دیگر بر تعهد این سازمان به حمایت از افغانستان تأکید کرده است. دبیر کل ناتو تاکید کرده که اگر مذاکرات صلح افغانستان از سرگرفته شود، این سازمان از آن استقبال می‌کند. دبیرکل ناتو همچنان از طالبان خواسته است در صورت آغاز مذاکرات از خود نرمش نشان داده و حاضر شوند از برخی خواسته‌ ها و شرایط شان بگذرند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو گفته است: “ما از شروع دوباره این گفتگوها استقبال خواهیم کرد. اما طالبان باید علاقه‌ مندی و تمایل به سازش واقعی در پشت میز مذاکرات ازخود نشان دهند. متاسفانه آنچه ما شاهدش هستیم این است که طالبان به جای پایان دادن به خشونت‌ها، به آن دامن می ‌زنند.”

او در این نشست به حمایت این سازمان از افغانستان تاکید کرده و گفت که اجازه نخواهند داد که این کشور بار دیگر به پناهگاه امنی برای “تروریستان” بین‌المللی مبدل شود.

دبیر کل ناتو افزوده است: “این سازمان به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می ‌دهد تا آنان بتوانند با “تروریزم” بین‌المللی مبارزه کنند و شرایط لازم را برای برقراری صلحی پایدار در کشورشان بوجود آورند.”

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان اشاره کرده و از رای ‌دهندگان افغانستان نیز تقدیر کرده که با وجود تهدیدهای امنیتی در انتخابات شرکت کردند.