رهبران افغانستان و پاکستان برهمکاری های اقتصادی میان کشورهای منطقه تاکید می‎کنند. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می‎گوید که همکاری های اقتصادی منطقه‎ای از تنش‎های موجود می کاهد و زمینه را برای صلح در منطقه هموار می‎کند. رییس جمهوری کشور در نشست جهانی ترانسپورت پایدر در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان اشتراک کرده است. […]

رهبران افغانستان و پاکستان برهمکاری های اقتصادی میان کشورهای منطقه تاکید می‎کنند. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور می‎گوید که همکاری های اقتصادی منطقه‎ای از تنش‎های موجود می کاهد و زمینه را برای صلح در منطقه هموار می‎کند.

رییس جمهوری کشور در نشست جهانی ترانسپورت پایدر در شهر عشق آباد پایتخت ترکمنستان اشتراک کرده است. آقای غنی برهمکاری های اقتصادی میان کشورهای منطقه تاکید می‎کند. رییس جمهور غنی می‎گوید که افغانستان به صفت چهار راه مهم ترانسپورتی می‌تواند کشورهای چین، پاکستان و ایران را از طریق خط آهن و جاده به آسیای مرکزی وصل کند. وی می‎افزاید که همکاری های صادقانه در این بخش سبب می‌شود تا ده ها میلیون انسان در منطقه از فقر نجات پیدا کنند. رییس جمهوری همچنان می‎گوید که سرمایه گزاری در بخش ترانسپورت سبب کاهش تنش‎ها در منطقه خواهد شد و زمینه‎ای آمدن صلح و ثبات را فراهم می‎کند.

درهمین حال نواز شریف نخست وزیر پاکستان نیز برهمکاری های منطقه‎این تاکید می‎کند. آقای شریف می‎گوید: “توسعه و پیشرفت در منطقه بدون صلح و ثبات ممکن نیست. بی ثباتی مانع توسعه‎ای کشورهای منطقه شده است. کشورهای منطقه اگر می خواهند به توسعه دست پیدا کنند باید نا امنی‎ها در منطقه را مهار کنند”.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در یک سفر سه روزه به ترکمنستان رفته است و قرار است در مراسم افتتاح خط آهن بین المللی آسیا- آتامراد که ترکمنستان را به بندر آقینه وصل می‏کند نیز شرکت کند.