رییس جمهوری کشور در نشست مشترک با رییس اجرایی حکومت بر تسریع کار برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها تاکید کرده اند. به اساس وعده حکومت باید انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها در میانه های تابستان و خزان سال روان خورشیدی برگزار می شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در […]

رییس جمهوری کشور در نشست مشترک با رییس اجرایی حکومت بر تسریع کار برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها تاکید کرده اند.

به اساس وعده حکومت باید انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها در میانه های تابستان و خزان سال روان خورشیدی برگزار می شد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور در نشست مشترک با حضور رییس اجرایی و رییسان هر دو مجلس شورای ملی، در رابطه به برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورای های ولسوالی ها بحث کرده است. شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در این نشست روی سرعت بخشیدن به روند انتخابات بحث صورت گرفته است. به گفته آقای مرتضوی، رییس جمهور در نشست روز (دوشنبه ۱۰جوزا/خرداد) شورای امنیت ملی گزارش های ابتدایی پلان امنیتی برای انتخابات را مورد بررسی قرار داده است.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری همچنان می افزاید که در نشست شورای امنیت ملی به وزارت مالیه هدایت داده شده است تا بررسی های وجوه مالی مورد نیاز انتخابات را با تمویل کنندگان ادامه بدهد و از تعهد حکومت افغانستان در زمینه تخصیص متعهده حکومت در خصوص پرداخت هزینه انتخابات به آنها اطمینان دهد.

در حالی ریاست جمهوری از تسریع روند برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها خبر می دهد که پیش از این نهادهای انتخاباتی تاکید می کردند که حکومت قادر نیست تا انتخابات مجلس نمایندگان را در سال روان برگزار کند.