رییس جمهورغنی می گوید که برگزاری جرگه مشورتی صلح از بهر این تدویر شده که برای دولت چارچوب مذاکره با طالبان را تعیین کند. آقای غنی می گوید که حکومت در روند گفتگوهای صلح سردرگم حرکت نمی کند و رهبری و مالکیت روند صلح به مردم افغانستان تعلق دارد. سرانجام لویه جرگه مشورتی صلح روز […]

رییس جمهورغنی می گوید که برگزاری جرگه مشورتی صلح از بهر این تدویر شده که برای دولت چارچوب مذاکره با طالبان را تعیین کند. آقای غنی می گوید که حکومت در روند گفتگوهای صلح سردرگم حرکت نمی کند و رهبری و مالکیت روند صلح به مردم افغانستان تعلق دارد.

سرانجام لویه جرگه مشورتی صلح روز نهم ماه ثور از سوی رییس جمهورغنی افتتاح شد. رییس جمهورغنی با تاکید بر تامین صلح در کشور می گوید که جرگه مشورتی برای دولت چارچوب مذاکره با طالبان را تعیین می کند. در این جرگه سه هزار و دوصد تن از سراسر کشور شرکت کرده اند. رییس جمهورغنی از برنامه های حکومت برای تامین صلح در کشور سخن می زند و بر رهبری و مالکیت مردم افغانستان در روند صلح تاکید می کند.

آقای غنی همچنان می گوید که مردم افغانستان خواهان تامین صلح اند و هیچ دلیلی شرعی وجود ندارد که گروه طالبان به جنگ ادامه دهند.

درهمین حال، استاد عبدرب الرسول سیاف رییس جرگه مشورتی در واکنش به اظهارات اخیر حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور که گفته بود برگزاری جرگه مشورتی صلح روند صلح را صدمه می زند می گوید که برگزاری این جرگه چراغ سبز حکومت برای شرکت طالبان در میز مذاکره با حکومت است. استاد سیاف بار دیگر از طالبان خواست که صدای اسلامی و همزیستی مردم افغانستان را رد نکنند و به روند گفتگوهای صلح یکجا شوند.