عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که برای آغاز مذاکرات بین ‌الافغانی هیچ شرط ندارد و در این مورد با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به گونه مفصل صحبت کرده است. رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بار دیگر تاکید کرده است که ریاست اجرایی برای شروع مذاکره با طالبان هیچ پیش‌شرطی […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که برای آغاز مذاکرات بین ‌الافغانی هیچ شرط ندارد و در این مورد با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به گونه مفصل صحبت کرده است.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی بار دیگر تاکید کرده است که ریاست اجرایی برای شروع مذاکره با طالبان هیچ پیش‌شرطی ندارد. عبدالله عبدالله که در نشست شورای وزیران صحبت می‌کرد، گفت که در جریان مذاکرات صلح با طالبان شرایط و بحث‌های خود را به نمایندگی از مردم افغانستان خواهد داشت.

طرح کاهش خشونت در مذاکرات اخیر زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا و طالبان در قطر مطرح شده است. ارگ ریاست جمهوری گفته که این طرح عملی نیست. رییس اجرایی حکومت می گوید که در مورد صلح با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا، صحبت‌های مفصلی را انجام داده است.

درهمین حال، سفارت آمریکا در افغانستان در اعلامیه ای سفر اخیر نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان به کابل را، سازنده خوانده است. در اعلامیه همچنان آمده است که زلمی خلیلزاد در دیدارهایش با مقام های حکومت افغانستان روی ایجاد یک هیأت جامع مذاکره‌ کننده با گروه طالبان در روند گفتگوهای بین افغانی صلح تاکید کرده است.

از سویی هم، وزیر خارجه آمریکا گفته است که شواهد نشان می دهد که طالبان پیش از امضای توافقنامه صلح با آمریکا، خشونت ها را کاهش خواهد داد.

مایک پومپیو وزیر خارجه آمریکا گفته است: “شواهد نشان می دهد که طالبان پیش از امضای موافقتنامه صلح با آمریکا، خشونت ها را کاهش خواهند داد تا راه برای مذاکرات بین الافغانی باز شود.”

زلمی خلیلزاد پس از آخرین دور مذاکرات صلح با طالبان، روز شنبه به کابل آمد و با سران حکومت وحدت ملی و رهبران سیاسی در باره نتایج گفتگو های قطر، دیدار و گفتگو کرده است. آقای خلیلزاد گفته است که در مذاکره با طالبان تا هنوز به پیشرفت های لازم دست نیافته است.