عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بار دیگر خواستار بی‌ طرفی ارگان های امنیتی به خصوص پلیس در روند انتخابات شد. رییس اجرایی می گوید که نباید به خاطر یک روند زودگذر، اعتبار و جایگاه ارگان های امنیتی در میان مردم صدمه ببیند. رییس اجرایی حکومت در نشست بورد بین ‌المللی هماهنگی با پلیس، از اصلاحات […]

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بار دیگر خواستار بی‌ طرفی ارگان های امنیتی به خصوص پلیس در روند انتخابات شد. رییس اجرایی می گوید که نباید به خاطر یک روند زودگذر، اعتبار و جایگاه ارگان های امنیتی در میان مردم صدمه ببیند.

رییس اجرایی حکومت در نشست بورد بین ‌المللی هماهنگی با پلیس، از اصلاحات در ارگان های امنیتی به ‌ویژه پلیس ستایش کرد. آقای عبدالله خواستار بی ‌طرفی و برخورد غیرجانب ‌دارانه پلیس در انتخابات ریاست‌جمهوری شد. در این نشست سفیران و نمایندگان شماری از کشورها حضور داشتند. رییس اجرایی حکومت تاکید کرد که قدم ‌هایی در راستای اصلاحات و مبارزه با فساد در ارگانهای امنیتی برداشته شده است، اما نیاز به کار و تلاش بیشتر است.

به تازگی بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان “سیگار” ادعا کرده است که نزدیک به چهل و دو هزار سرباز خیالی در صفوف ارتش افغانستان وجود دارد. رییس اجرایی حکومت می گوید که سرباز خیالی به شهرت نیروهای امنیتی صدمه زده و باید عنوان سرباز خیالی از صفوف نیروهای امنیتی برداشته شود.

آقای عبدالله همچنان بر مبارزه قاطع با پدیده مواد مخدر تاکید می کند و می گوید که مواد مخدر بزرگترین چالش اجتماعی و امنیتی در برابر افغانستان است.