عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید که با بیرون شدن آرای تقلبی، انتخابات به دور دوم نخواهد رفت. آقای عبدالله در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی“فرانس بیست و چهار” با تأکید بر تأمین شفافیت در روند باقی مانده انتخابات می گوید که دیگر به شراکت قدرت سیاسی فکر نمی کند. انتخابات ریاست جمهوری […]

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری می گوید که با بیرون شدن آرای تقلبی، انتخابات به دور دوم نخواهد رفت. آقای عبدالله در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونیفرانس بیست و چهاربا تأکید بر تأمین شفافیت در روند باقی مانده انتخابات می گوید که دیگر به شراکت قدرت سیاسی فکر نمی کند.

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم میزان امسال برگزار شد و قرار بود، نتایج ابتدایی آن به تاریخ بیست و هفتم میزان اعلام شود. اما کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که نمی‌تواند نتایج انتخابات را در این روز اعلام کند. هنوز هم مشخص نیست که چه زمانی نتایج ابتدایی این انتخابات اعلام خواهد شد. جامعه جهانی تأکید کرده است که برای تأمین شفافیت در انتخابات، با تأخیر اعلام شدن، نتایج آن ایرادی ندارد.

اکنون عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار می گوید که ناظران دسته انتخابات ثبات و همگرایی روند شمارش و پروسس آرا را به گونه جدی نظارت می کنند.

داکتر عبدالله می گوید: “تخلف هایی در انتخابات صورت گرفته است. در این شکی نیست که ما این موارد را مستندسازی کرده ایم. ما و همچنان دیگر نامزدان در خصوص تخلف صورت گرفته شکایت درج کرده ایم. مردم هم شاهد موارد تخلف بوده اند. شکایاتی را که ثبت کرده ایم، ثابت نیز خواهم کرد.”

عبدالله عبدالله در پاسخ به این سوال که اگر سناریو سال دوهزار و چهارده باردیگر تکرار شود، آیا حاضر به قبول حکومت مشارکتی است، می گوید که این کار را راه حل مناسب نمی داند.

آقای عبدالله می افزاید: “ما باور داریم که با بیرون کشیده شدن آرای تقلبی انتخابات به دور دوم نخواهد رفت. کار کردن در پنج سال گذشته پر از تجربه بوده است. ما باری دیگر به شراکت در حکومت فکر نمی کنیم و این راه حل مناسب نیست.”

عبدالله عبدالله همچنان می گوید که در صورت مواجه شدن انتخابات به بحران، راه های مناسبی برای واکنش دادن وجود دارد. او تأکید می کند که در هیچ صورت منازعه مسلحانه قدرت بروز نخواهد کرد. آقای عبدالله از کمیسیون انتخابات می خواهد که استقلالیت خود را حفظ و به آرای شهروندان کشور احترام کند.