رییس اجرایی با هیأت مجلس سنا آمریکا در خصوص صلح و انتخابات دیدار و گفتگو کرده است. عبدالله عبدالله در این دیدار گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری باید طبق قانون و براساس رأی مردم اعلام شود. آقای عبدالله تأکید کرده است که تقلب صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری برای مردم افغانستان قابل […]

رییس اجرایی با هیأت مجلس سنا آمریکا در خصوص صلح و انتخابات دیدار و گفتگو کرده است. عبدالله عبدالله در این دیدار گفته است که نتایج انتخابات ریاست جمهوری باید طبق قانون و براساس رأی مردم اعلام شود. آقای عبدالله تأکید کرده است که تقلب صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی در دیدار با سناتوران آمریکایی که به کابل سفر کرده ‌اند گفته که تقلب انتخاباتی دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست. به گفته آقای عبدالله در انتخابات دو هزار و نزده سرنوشت و آینده دموکراسی و انتخابات در افغانستان مطرح است.

دفتر رسانه ای ریاست اجرایی در خبرنامه ای گفته است که در این دیدار، درباره سرنوشت انتخابات ریاست ‌جمهوری، مذاکرات صلح، همکاری ‌های منطقه ‌ای، مبارزه با تروریزم و روابط دوجانبه افغانستان و آمریکا بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله در این دیدار ابراز امیدواری کرده که نتایج انتخابات طبق قانون و به اساس آرای پاک مردم افغانستان اعلام شود. رییس اجرایی تأکید کرده که از تقلب در انتخابات‌ های گذشته به صورت نظام مند استفاده شده است و این وضع دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

رییس اجرایی همچنان درباره روند صلح گفته است که تمامی جریان ‌ها در افغانستان آماده ‌اند از صلح و تلاش ‌ها برای صلح استقبال کنند. عبدالله عبدالله، ابراز امیدواری کرده اقدامات اخیر بتواند راه را برای مذاکره مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان هموار کند.

رییس اجرایی نقش کشورهای منطقه را در برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان مهم دانسته و تاکید کرده که باید در هر طرح و تلاش برای دست ‌یافتن به صلح اجماع منطقه ‌ای در نظر گرفته شود.