رییس جمهورغنی می گوید که مردم خواستار صلح پایدار و با عزت اند و حکومت تلاش هایش را برای رسیدن به صلح در این کشور ادامه خواهد داد. آقای غنی که در نخستین سالروز شهادت جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین کندهار صحبت می کرد گفت که مردم افغانستان نسبت به هر زمان دیگر، ارزش قطع جنگ […]

رییس جمهورغنی می گوید که مردم خواستار صلح پایدار و با عزت اند و حکومت تلاش هایش را برای رسیدن به صلح در این کشور ادامه خواهد داد. آقای غنی که در نخستین سالروز شهادت جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین کندهار صحبت می کرد گفت که مردم افغانستان نسبت به هر زمان دیگر، ارزش قطع جنگ و تامین صلح را در افغانستان حس کرده اند.

از نخستین سالروز شهادت جنرال عبدالرازق اچکزی، فرمانده پیشین پلیس کندهار طی همایش در کابل گرامیداشت شد. در این همایش رهبران حکومت وحدت ملی، شخصیت ‌های سیاسی و اقشار مختلف مردم شرکت کردند. رییس جمهورغنی با یاد آوری از کارنامه های جنرال رازق در کار مبارزه با تروریزم گفت که به پاس خدمات وی اکادمی پلیس کابل را به نام جنرال رازق نامگذاری می کند.

رییس جمهورغنی افزود که دشمنان مردم افغانستان بدانند که نیروهای امنیتی در هر زمان برای شکست اهداف آنان مانند جنرال رازق آماده اند. آقای غنی همچنان تاکید کرد که مردم خواستار صلح پایدار و با عزت اند و حکومت تلاش هایش را برای رسیدن به صلح ادامه خواهد داد.

در همین حال، عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت جنرال عبدالرازق را یک شخصیت وطندوست برشمرد و گفت که او مدافع صادق وطن بود. آقای عبدالله همچنان اظهار امیدواری کرد که مردم افغانستان به صلح دست یابند و جنگ در کشور خاتمه پیدا کند.

همچنان عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری با ارسالی پیامی، محمدمحقق، معاون دوم ریاست اجرایی و فضل‌هادی مسلمیار در سخنانی از جنرال عبدالرازق به عنوان مدافع صادق وطن یاد کردند. جنرال عبدالرازق در بیست ‌و ششم ماه میزان سال گذشته در حمله یک نفوذی گروه طالبان، در جریان یک نشست امنیتی در مقر ولایت کندهار به شهادت رسید.