ریاست جمهوری یک بار دیگر بر آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور تاکید کرده است. رییس جمهور غنی در دیدار با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که اصلاحات در نظام  انتخاباتی حتمی است. پس از آن که فرمان تقنینی رییس جمهور غنی برای اصلاحات انتخاباتی از سوی مجلس نمایندگان […]

ریاست جمهوری یک بار دیگر بر آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور تاکید کرده است. رییس جمهور غنی در دیدار با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که اصلاحات در نظام  انتخاباتی حتمی است.

پس از آن که فرمان تقنینی رییس جمهور غنی برای اصلاحات انتخاباتی از سوی مجلس نمایندگان رد شد، مجلس سنا به آن رای تایید داد. این رای تایید سناتوران سبب شد تا کمیته مختلط از هردو اتاق شورای ملی ساخته شود و روی تایید و یا رد فرمان تقنینی رییس جمهور بحث کند.

مجلس سنا ده عضو این مجلس را به کمیته مختلط معرفی کرده است، اما مجلس نمایندگان تاهنوز موفق به این کار نشده است. با این همه، محمد اشرف غنی ریییس جمهوری کشور در دیدار با فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان، بر آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور تاکید کرده است. رییس جمهوری گفته است که حکومت چشم به راه تصمیم نهایی کمیته مشترک شورای ملی است و پس از آن موضوع ریاست جمهوری معلوم خواهد شد. آقای غنی، از شورای ملی خواسته است تا پیش از رفتن به تعطیلات تابستانی فرمان تقنینی را تصویب کنند. درهمین حال تا دامیچی یا ماموتو فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، حمایت خود را از تلاش ‌های حکومت در راستای برگزاری انتخابات ابراز کرده و از حکومت خواسته است که در این زمینه طرح جدول زمانی را تنظیم کند.

این درحالیست که پیش از این رییس جمهور غنی به وزارت داخله و مالیه دستور داده است که برای بخش های مالی و امنیتی انتخابات کار کنند.