از هشتم مارچ روز جهانی زن طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری گرامیداشت شد. رییس جمهوری غنی بر حضور بیشتر زنان در اداره های حکومتی تاکید می کند. هشتم مارچ برابر است با روز جهانی زنان. از این روز همه ساله در سراسر جهان به ویژه افغانستان طی مراسمی بزرگداشت می شود. به همین هدف […]

از هشتم مارچ روز جهانی زن طی همایشی در ارگ ریاست جمهوری گرامیداشت شد. رییس جمهوری غنی بر حضور بیشتر زنان در اداره های حکومتی تاکید می کند.

هشتم مارچ برابر است با روز جهانی زنان. از این روز همه ساله در سراسر جهان به ویژه افغانستان طی مراسمی بزرگداشت می شود. به همین هدف ارگ ریاست جمهوری طی همایشی از این روز بزرگداشت کرد. محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور نقش زنان را در راستای خود کفایی کشور مهم می داند و بر سهم بیشتر آنان در اداره های حکومتی تاکید می کند. آقای غنی می گوید که اندک بودن حضور در اداره های حکومتی قابل قبول نیست و باید این وضعیت تغییر کند.

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می گوید که حکومت به تعهدات خود در راستای خود کفایی زنان متعهد است و در این راستای تلاش جدی خواهد کرد.

از هشتم مارچ روز جهانی زنان در کشور در حالی بزرگداشت می شود که نبود امنیت، تبعیض جنستی، آزار و اذیت زنان در محل کار از چالش های جدی است که همواره زنان شاغل افغانستان از آن رنج می برند.