شرکت برشنا قرارداد پنج پروژه مهم را با چهار شرکت امضا کرد. رییس شرکت برشنا موجودیت فساد در این اداره را رد نمی کند اما می گوید که نزدیک به یکصد کارمند این اداره که در فساد دست داشتند از وظایف شان تبدیل شده اند. این پروژه ها شامل قرارداد تدارک ترانسفارمرها، سویچ های خشکه، […]

شرکت برشنا قرارداد پنج پروژه مهم را با چهار شرکت امضا کرد. رییس شرکت برشنا موجودیت فساد در این اداره را رد نمی کند اما می گوید که نزدیک به یکصد کارمند این اداره که در فساد دست داشتند از وظایف شان تبدیل شده اند.

این پروژه ها شامل قرارداد تدارک ترانسفارمرها، سویچ های خشکه، تجهیزات ساختمان امور برق، تهیه و تدارک ده قلم مواد خام برای تولید چهار هزار و نه صد پایه های آهن کانکریتی است. امان الله غالب رییس شرکت برشنا می گوید که هزینه این پروژه ها از بودجه شرکت برشنا پرداخت می شود. ارزش این قراردادها بیش از ۲۵۱ میلیون افغانی است.

چندی قبل کمیته مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری “میک” با نشر گزارشی، از فساد گسترده در شرکت برشنا خبر داده بود. رییس شرکت برشنا موجودیت فساد در این اداره را رد نمی کند اما می گوید که از بهر جلوگیری از فساد تاکنون یکصد کارمند این شرکت از وظایف شان تبدیل شده اند.

به گفته آقای غالب، ۵۶۰ پروژه که از سال های گذشته به علت های مختلف تکمیل نشده است، در اولویت کار این اداره قرار دارد. وی از شهروندان کشور می خواهد که برای جلوگیری از فساد در این اداره و برخورد با فساد پیشگان، همکاری کنند.