پیو اسمیت مسول بخش آسیای صندوق جمعیت سازمان ملل متحد پس از یک مسافرت ۵ روزه به افغانستان می‌گوید که جامعه جهانی باید به حمایت حقوق اساسی زنان و دختران افغانستان ادامه دهد. بیش از دو سال از محدویت‌ها علیه زنان و دختران در افغاسنتان می‌گذرد و هنوزهم با وجود واکنش‌های داخلی و خارجی این […]

پیو اسمیت مسول بخش آسیای صندوق جمعیت سازمان ملل متحد پس از یک مسافرت ۵ روزه به افغانستان می‌گوید که جامعه جهانی باید به حمایت حقوق اساسی زنان و دختران افغانستان ادامه دهد.

بیش از دو سال از محدویت‌ها علیه زنان و دختران در افغاسنتان می‌گذرد و هنوزهم با وجود واکنش‌های داخلی و خارجی این محدویت‌ها به‌گونه‌ای چشم‌گیری ادامه دارد.

در تازه‌ترین مورد هم، پیوسمیت مسؤل بخش آسیا پاسفیک صندوق جمعیت سازمان ملل متحد پس از یک مسافرت ۵ روزه به افغانستان می‌گوید که زنان و دختران افغانستان در یک نا امیدی کامل و سرنوشت نامعلوم به‌سر می‌برند.

آقای اسمیت همچنان گفت که جامعه جهانی باید به پیشتیبانی زنان و دختران افغانستان ادامه دهد:″من زنانی و دخترانی را ملاقات کردم و به یاد خواهم داشت که داستان‌های واقعی توأم با غم، اندوه و نا امیدی‌شان را قصه کردند و تعدادی از ‌آن‌ها احساس خودکشی می‌کنند، زیرا امیدی به آینده ندارند.″

دراین حال، شماری از فعالان حقوق زن آموزش را حق اساس زنان و دختران کشور می‌خوانند و از کشورهای جهان می‌خواهند که از حقوق اساسی زنان پشتیبانی کنند.

این در حالی‌است که  کشورهای جهان همواره محدویت‌ها علیه زنان را نقض حقوق بشری عنوان کرده و خواستار لغو فوری این محدودیت‌ها استند؛ اما مقام‌های حکومت سرپرست همواره گفته‌اند که ممنوعیت‌های آموزشی بر زنان و دختران مؤقتی است و آنان در تلاش فراهم‌سازی زمینه آموزشی برای زنان و دختران در پرتوی شریعت اسلام اند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv