سازمان ملل متحد از حضور کمرنگ زنان در حکومت وحدت ملی انتقاد می‏کند. مسوول بخش زنان افغانستان در سازمان ملل متحد بر مشارکت بیشتر زنان در حکومت به ویژه روند گفتگو های صلح تاکید می‎کند. وزارت امور خارجه به همکاری بخش زنان سازمان ملل متحد سیمینار سه روزه ای را به منظور مشارکت زنان در […]

سازمان ملل متحد از حضور کمرنگ زنان در حکومت وحدت ملی انتقاد می‏کند. مسوول بخش زنان افغانستان در سازمان ملل متحد بر مشارکت بیشتر زنان در حکومت به ویژه روند گفتگو های صلح تاکید میکند.

وزارت امور خارجه به همکاری بخش زنان سازمان ملل متحد سیمینار سه روزه ای را به منظور مشارکت زنان در حکومت به ویژه پروسه های صلح و امنیت در کابل برگزار کرد. خجسته فنا ابراهیم خیل مسوول بخش زنان وزارت امور خارجه می‎گوید که پلان عمل ملی را وزارت امور خارجه به همکاری شماری از نهاد های داخلی و خارجی آماده کرده است و عملی خواهد شد.

در همین حال سید صادق مسوول بخش زنان سازمان ملل متحد از حضور کمرنگ زنان در حکومت وحدت ملی انتقاد می کند. این مقام سازمان ملل متحد می‎گوید که مشارکت زنان در حکومت به ویژه روند گفتگوهای صلح باید بیشتر شود. آقای می‎افزاید: “مشارکت زنان هنوز هم در حکومت افغانستان کمتر دیده می‎شود و باید زنان بیشتر در حکومت مشارکت داشته باشند. ما آماده استیم که حکومت افغانستان را در راستای تساوی جنسیتی همکاری کنیم”.

از سوی هم انه مسکنین سفیر فنلند در افغانستان می‎گوید که حکومت افغانستان در راستای تقویت و پیشرفت زنان کارهای موثر انجام داده است. وی اما تاکید می کند که زنان نباید قربانی مسایل سیاسی شوند.

تطبیق پلان عمل ملی یکی از تعهدهای سران حکومت وحدت ملی در نشست وارسا به جامعه جهانی بوده است که بودجه تطبیق این پلان از سوی وزارت مالیه پرداخت می شود. مسوول بخش زنان وزارت امور خارجه می گوید که وزارت مالیه هرچه زودتر بودجه تطبیق پلان عمل ملی را نهایی کند تا این پلان تطبیق شود.