با گذشت دو سال از پایان نیافتن محدودیت‌ها بر حق آموزش دختران در افغانستان، اینک سازمان همکاری‌های اسلامی در اعلامیه‌ای گفته که فراگرفتن آموزش حق اساسی زنان و مردان در افغانستان است. در حین‌حال، مقام‌های حکومت سرپرست در دیدار با هیات سازمان همکاری‌های اسلامی می‌گویند که آنان در تلاش فراهم‌سازی نصاب درسی و فضای مصوون […]

با گذشت دو سال از پایان نیافتن محدودیت‌ها بر حق آموزش دختران در افغانستان، اینک سازمان همکاری‌های اسلامی در اعلامیه‌ای گفته که فراگرفتن آموزش حق اساسی زنان و مردان در افغانستان است.

در حین‌حال، مقام‌های حکومت سرپرست در دیدار با هیات سازمان همکاری‌های اسلامی می‌گویند که آنان در تلاش فراهم‌سازی نصاب درسی و فضای مصوون برای دختران استند؛ اما از آغاز روند آموزشی دختران بالاتر از صنف ششم در کشورتا هنوز چیزی نگفته‌اند.

همچنان حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در دیدار با سفیر جاپان این کشور را دوست قوی افغانستان خوانده و از کمک ۲۵ میلیون دالری اخیر این کشور برای ساخت ۱۶۵ مکتب برای کودکان افغانستان ابراز قدردانی کرد. آقای کرزی در این دیدار راجع به‌ضرورت آموزش دختران و فراهم ساختن زمینه کار برای زنان نیز تاکید کرده‌است.

همچنان معین سیاسی وزات خارجه در دیداربا نماینده یونیسف در افغانستان گفته که جامعه جهانی و کشورهای دوست باید برای کمک به‌بخش‌های آموزش و بهداشتی در افغانستان اقدام کنند. به گفته وی، زیربناهای آموزشی، بهداشتی و کشاورزی افغانستان در جریان سال‌ها جنگ‌ آسیب دیده و بر زندگی شهروندان اثر منفی گذاشته است.

این در حالی‌است که از محدودیت‌های اعمال شده بر زنان و دختران در کشور با گذشت دو سال هنوزهم کاسته نشده‌است؛ اما مقام‌های حکومت سرپرست می‌گویند که این محدویت‌ها موقتی است و فضای سالم را برای آموزش و کار بانوان در کشور در آینده‌های نزدیک فراهم خواهند کرد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv