همواره شهروندان از موجودیت ناامنی ها در شماری از شاهراه های کشور شکایت دارند. اما کم عرض بودن جاده ها، نبود نشانه های ترافیکی و استفاده مواد مخدر از سوی شماری رانندگان در برخی موارد از شهروندان کشور قربانی گرفته است. به همین دلیل مجلس نمایندگان سرپرست وزارت ترانسپورت و رییس اداره هوانوردی ملکی را […]

همواره شهروندان از موجودیت ناامنی ها در شماری از شاهراه های کشور شکایت دارند. اما کم عرض بودن جاده ها، نبود نشانه های ترافیکی و استفاده مواد مخدر از سوی شماری رانندگان در برخی موارد از شهروندان کشور قربانی گرفته است. به همین دلیل مجلس نمایندگان سرپرست وزارت ترانسپورت و رییس اداره هوانوردی ملکی را به نشست استجوابیه روز (چهارشنبه ۱۰ عقرب/آبان) فرا خواند. بلند بودن هزینه پرواز های داخلی و خارجی و افزایش رویدادهای ترافیکی از پرسش هایی اصلی اعضای مجلس نمایندگان بود.

محمد حمید طهماسی سرپرست وزارت ترانسپورت با آن که چالش هایی ترانسپورتی را در سطح کشور می پذیرد، اما از امضای توافق نامه به ارزش بیست و پنج میلیون دالر با یک شرکت هندی خبر می دهد که به گفته او، با امضای آن پنجصد و هفتاد قلم پرزه برای ترمیم دوباره بس های شهری خریداری خواهد شد.

سرپرست وزارت ترانسپورت همچنان از ایجاد یک اداره به منظور بررسی تخنیکی وسایط مسافر بری خبر می دهد و می گوید که نصب سیستم “جی.پی.اس” در وسایط مسافر بری و کنترل سرعت وسایط در شاهراه ها از اولویت کاری این وزارت است.

در همین حال، شاه محمود حبیبی رییس اداره هوانوردی بر پایین آوردن هزینه پرواز ها تاکید می کند و می گوید که حکومت همواره از شرکت های هوانوردی داخلی حمایت کرده است.

در حال حاضر یکهزار و دوصد شرکت ترانسپورتی زمینی و یکهزار و پنجصد اتحادیه باربری وجود دارد. وزارت ترانسپورت اعلام کرده است که به زودی جواز فعالیت شرکت ها و اتحادیه هایی که ظرفیت مالی و تخنیکی ندارند را باطل اعلام می کند.