اعضای مجلس سنا بر آغاز هرچه زودتر کار کمیته گزینش تاکید می کنند و می گویند که به هر اندازه که اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور دیر تر انجام شود به همان اندازه باور مردم نسبت به روند انتخابات کاهش پیدا می کند. چندی قبل ریاست جمهوری طی فرمانی، اعضای جدید کمیته گزینش را تعین […]

اعضای مجلس سنا بر آغاز هرچه زودتر کار کمیته گزینش تاکید می کنند و می گویند که به هر اندازه که اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور دیر تر انجام شود به همان اندازه باور مردم نسبت به روند انتخابات کاهش پیدا می کند.

چندی قبل ریاست جمهوری طی فرمانی، اعضای جدید کمیته گزینش را تعین کرد. تأخیر در کار کمیته گزینش سر و صداهای را در محافل سیاسی بالا کرده است. در همین حال، اعضای مجلس سنا بر آغاز هرچه زودتر کار کمیته گزینش تاکید می کنند. محمد علم ایزدیار عضو مجلس سنا می گوید به هراندازه که اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور به تأخیر انداخته شود و حکومت درین راستا سهل انگاری کند، مردم نسبت به پروسه انتخابات بی باور می شوند.

رییسان هردو اتاق شورای ملی عضویت کمیته گزینش را دارند. فضل الهادی مسلمیار رییس مجلس سنا می گوید که پس از چاشت روز سه شنبه ۱۷حمل/فروردین کمیته گزینش نشست مقدماتی خود را برگزار می کند. آقای مسلمیار تاکید می کند که اصلاح نظام انتخاباتی کشور یک نیاز جدی است و این کار انجام خواهد شد.

این درحالیست که اصلاح نظام انتخاباتی کشور یکی از مواد موافقتنامه ایجاد حکومت وحدت ملی بود و رهبران حکومت وحدت ملی تعهد کرده بودند که نظام انتخاباتی کشور را اصلاح می کنند.