شورای امنیت ملی امریکا از وزارت‌های دفاع و خارجه‌ی این کشور خواسته که روند خروج از افغانستان را بار دیگر بررسی کنند. این بررسی در حالی آغاز شده که مشاوران امنیتی جوبایدن می‌خواهند که به موضوع خروج از افغانستان که دولت بایدن را با موجی از انتقادها مواجه کرده است، تمرکز کنند. از سویی‌دیگر، شماری […]

شورای امنیت ملی امریکا از وزارت‌های دفاع و خارجه‌ی این کشور خواسته که روند خروج از افغانستان را بار دیگر بررسی کنند.

این بررسی در حالی آغاز شده که مشاوران امنیتی جوبایدن می‌خواهند که به موضوع خروج از افغانستان که دولت بایدن را با موجی از انتقادها مواجه کرده است، تمرکز کنند. از سویی‌دیگر، شماری از آگاهان به این باور اند که امریکا با این کار، می‌‌خواهد جنایتی‌ها را که در افغانستان انجاده داده، توجیه کند.

در یک سالگی خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، ان‌بی‌سی نیوز شبکه تلویزیونی امریکایی گزارش داده که شورای امنیت ملی امریکا در تماسی از وزارت‌های دفاع و خارجه امریکا خواسته است که روند خروج از افغانستان را برای جلوگیری از تکرار اشتباه‌های انجامد شده، بررسی کنند.

گفته شده که این بررسی در حالی آغاز شده که مشاوران امنیتی جوبایدن بار دیگر می‌خواهند به موضوع خروج از افغانستان که دولت بایدن را با موجی از انتقادها مواجه کرده است، تمرکز کنند.

حالا شماری از آگاهان، تاکید می‌کنند که امریکا با انجام این کار، در پی توجیه جنایات اش در افغانستان است.

مقام‌های امنیتی امریکا گفته‌اند که بررسی‌های مشترک وزارت‌های خارجه و دفاع امریکا شامل اطلاعات طبقه‌بندی شده می‌شود که ممکن علنی شده و به کنگره فرستاده شود.

در همین حال، مقام‌های امریکایی این را هم گفته‌اند که واشنگتن پس از خروج از افغانستان در حال کار روی ایجاد یک پایگاه استراتژیک قوی‌تر برای مقابله با هرگونه تهدید تروریزم است.

به گفته آنان، امریکا به کمک برای خروج کسانی که به بیرون کردن آنان متعهد است، ادامه می‌دهد.

امریکا در حالی بار دیگر به بررسی خروج نیروهایش از افغانستان تمرکز می‌کند که سال گذشته بر اساس توافق‌نامه دوحه، افغانستان را ترک کرد و پس از فرار محمد اشرف غنی از کشور، امارت اسلامی باردیگر بر افغانستان مسلط شد.