شماری از فعالان مدنی از بی پروایی حکومت در راستای سرکوب طالبان در ولایت کندز انتقاد می‎کنند. آنان می‎گویند که اگر طالبان در کندز سرکوب نشوند، این ولایت بار دیگر به دست آنها سقوط خواهد کرد. این نخستین بار نیست که فعالان مدنی و نهادهای حمایت از حقوق بشر به منظور رسیدگی به وضعیت غیرنظامیان […]

شماری از فعالان مدنی از بی پروایی حکومت در راستای سرکوب طالبان در ولایت کندز انتقاد میکنند. آنان می‎گویند که اگر طالبان در کندز سرکوب نشوند، این ولایت بار دیگر به دست آنها سقوط خواهد کرد.

این نخستین بار نیست که فعالان مدنی و نهادهای حمایت از حقوق بشر به منظور رسیدگی به وضعیت غیرنظامیان در ولایت کندز و سرکوب طالبان در بخش هایی این ولایت داد خواهی می‎کنند. پیش از این نیز فعالان مدنی و نهادهای حمایت از حقوق بشر بر سرکوب طالبان در این ولایت تاکید کرده‎اند. غلام محی الدین صاحب‎زاده فعال مدنی می‎گوید که حکومت در کار سرکوب طالبان در ولایت کندز بی پروایی می‎کند و این مساله در آینده خطرناک خواهد بود. آقای صاحب‎زاده می‎افزاید که اگر طالبان در کندز سرکوب نشوند، این ولایت بار دیگر به دست آن‎ها سقوط خواهد کرد. فعالان مدنی، بی توجهی حکومت در راستای سرکوب طالبان در ولایت کندز را پرسش برانگیز می‎دانند و خواستار راه اندازی عملیات وسیع نظامی در این ولایت اند.

پری‎زا رحمانی یکی دیگر از فعالان مدنی می‎گوید که هم اکنون افراد وابسته به گروه طالبان در اطراف و نواحی شهر کندز حضور دارند و اگر حکومت آنها را قبل از فرا رسیدن فصل زمستان نابود نکند، این ولایت برای بار سوم به دست طالبان سقوط خواهد کرد.