هیأت عالمان سازمان همکاری‌های اسلامی در ادامه دیدارها با مقام‌های حکومت سرپرست پیرامون اوضاع کنونی کشور، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا دیدار کرد. ارگ در صفحه اکس نوشته است که در این دیدار عالمان دین همکاری اسلامی، گفتند که جهان اسلام خواهان ثبات دایمی در افغانستان است و حامی جنگ نیست. براساس نوشته ارگ، […]

هیأت عالمان سازمان همکاری‌های اسلامی در ادامه دیدارها با مقام‌های حکومت سرپرست پیرامون اوضاع کنونی کشور، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرا دیدار کرد.

ارگ در صفحه اکس نوشته است که در این دیدار عالمان دین همکاری اسلامی، گفتند که جهان اسلام خواهان ثبات دایمی در افغانستان است و حامی جنگ نیست. براساس نوشته ارگ، این هیات مبارزه حکومت سرپرست در برابر داعش را موثر خواند و تاکید کرد که جهان باید به این پیشرفت‌ها اعتراف کند. در این نوشته ارگ آمده است که  مولوی عبدالکبیر، رییس‌الوزرا در این دیدار خواهان تعامل مثبت با تمام کشورها شده‌است.

درهمین‌حال، معاون سخنگوی وزارت خارجه در پیام تصویری به‌رسانه‌ها گفته است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه با مسوولان سازمان همکاری اسلامی و هیات عالمان کشورهای اسلامی دیدار کرده‌است. حافظ ضیا احمد تکل، گفته که در این دیدار آقای متقی گفته است که اکنون جهانیان به‌ویژه کشورهای اسلامی می‌‌توانند از فرصت‌های موجود در افغانستان استفاده‌کنند و سرمایه‌‌گذاری و پروژه‌های اقتصادی را در این کشور تطبیق کنند.

این گفته‌‌ها درحالی مطرح می‌‌شود که با تسلط بیش از دو سال حکومت سرپرست در افغانستان تا هنوز هیچ کشور این حکومت را به‌رسمیت نشناخته است.مبارزه با تروریزم، رعایت حقوق‌بشر به‌ویژه زنان و دختران و تشکیل حکومت فراگیر از شرط‌های عمده جهان برای تعامل با حکومت سرپرست گفته شده‌است.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv