در ادامه‌ی تاکید مقام‌های حکومت سرپرست مبنی بر به‌رسمیت شناسی حکومت کنونی از سوی جهان، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای در دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان بار دیگر خواستار تعامل جهان با حکومت سرپرست شده‌است. در همین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که برای جلوگیری از افزایش بحران بد بشری در […]

در ادامه‌ی تاکید مقام‌های حکومت سرپرست مبنی بر به‌رسمیت شناسی حکومت کنونی از سوی جهان، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای در دیدار با فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان بار دیگر خواستار تعامل جهان با حکومت سرپرست شده‌است.

در همین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند که برای جلوگیری از افزایش بحران بد بشری در کشور حکومت کنونی کشور باید به خواست‌های جهان همان که خواست مردم کشور است تمکین کند.

نزدیک به دوسال از حاکمیت کنونی در کشور می‌گذرد؛ اما از سوی هیچ کشور دنیا تا هنوز به‌رسمیت شناخته نشده‌است. حالا و در تازه‌ترین مورد مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرای در دیداری با روزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان بار دیگر خواستار تعامل جهان با حکومت سرپرست کشور شده‌است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرگفته است جامعه بین‌‌المللی با توجه به دست‌آوردهای حکومت کنونی در بخش‌‌های مختلف، با حکومت کنونی افغانستان تعامل و تفاهم خوب داشته باشد.

در این دیدار، خانم اوتونبایوا با اشاره به نشست دوحه گفته است که نمایندگان کشورهای اشتراک کننده علاقه‌‌مند تداوم کمک به افغانستان و تعامل با حکومت کنونی افغانستان بودند.

در همین‌حال، شماری از آگاهان مسایل سیاسی با اشاره به پیش شرط‌های جهان برای به‌رسمیت شناختن حکومت کنونی در کشور می‌گویند که برای جلوگیری از افزایش بحران بد بشری در کشور حکومت کنونی باید به خواست‌های جهان همان که خواست مردم کشور است تمکین بکند.

این در حالی‌است که جهان همواره برای تعامل با حکومت کنونی کشور خواهان رعایت حقوق‌بشر به‌ویژه زنان و دختران، مبارزه با تروریزم و مواد مخدر، و هم‌چنان ایجاد حکومت همه‌شمول است؛ اما حکومت سرپرست بارها تاکید کرده که حکومت همه‌شمول است و از تمامی اقوام در حکومت حضور دارد.