حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌‌ی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت این کشور در کابل، در دیدار با نماینده‌ی ویژه‌‌ی چین برای افغانستان، بر همکاری دو کشور در افغانستان تاکید کرده‌است. قمی گفته است که این دیدار در راستای اجرای تصمیم‌‌هایی که در دیدار اخیر رییسان‌ جمهور ایران و چین اتخاذ شده، بوده است. […]

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌‌ی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت این کشور در کابل، در دیدار با نماینده‌ی ویژه‌‌ی چین برای افغانستان، بر همکاری دو کشور در افغانستان تاکید کرده‌است.

قمی گفته است که این دیدار در راستای اجرای تصمیم‌‌هایی که در دیدار اخیر رییسان‌ جمهور ایران و چین اتخاذ شده، بوده است. هم‌چنان در این دیدار دو طرف، بر توسعه همکاری دو کشور برای ایجاد صلح‌وثبات پایدار در افغانستان تاکید شده است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که تا زمانی که افغانستان خود به پای خویش ایستاد نشود، هیچ کشوری آن را به رفاه نخواهد رساند.

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه‌‌ی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت این کشور در کابل، از گفت‌وگوی خود با نماینده‌ی ویژه‌‌ی چین خبر داده و گفته است که در این دیدار بر همکاری دو کشور در افغانستان تاکید شده است. قمی در صفحه‌ توییتر خود نوشته است که این دیدار در راستای اجرای تصمیم‌‌هایی که در دیدار اخیر رییسان‌ جمهور ایران و چین اتخاذ شده، بوده‌است.

او گفته است که در گفت‌وگو با همتای چینی‌‌اش، بر توسعه همکاری‌‌های پکن- تهران در حوزه‌ افغانستان با هدف ایجاد صلح‌وثبات پایدار در این کشور تاکید شده و راهکارهای اجرایی شدن همکاری ‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که تا زمانی که افغانستان متکی به خود نشود، هیچ کشوری آن را به رفاه نخواهد رساند.

این درحالی‌است که شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین و ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران پس از دیدارشان در پکن در یک بیانیه‌‌ای مشترک، از حکومت سرپرست افغانستان خواستند تا یک حکومت فراگیر با مشارکت واقعی همه‌ اقوام و گروه‌‌های سیاسی تشکیل دهند. اما مقام‌های حکومت سرپرست همواره گفته اند که حکومت کنونی همه‌شمول است و از تمام اقوام کشور نمایندگی می‌کند.