شماری از نهادهای مدنی طرح تغییر شناس نامه های ورقی را به کتابچه‎ای مانع بزرگ فرا راه توزیع شناسنامه های الکترونیک می‎دانند. مسوولان سازمان خط نو از ریاست جمهوری می‎خواهند که بیش از این مردم افغانستان را فریب ندهد و هرچه زود تر روند توزیع شناس نامه های الکترونیک را آغاز کند. اداره ثبت و […]

شماری از نهادهای مدنی طرح تغییر شناس نامه های ورقی را به کتابچهای مانع بزرگ فرا راه توزیع شناسنامه های الکترونیک میدانند. مسوولان سازمان خط نو از ریاست جمهوری میخواهند که بیش از این مردم افغانستان را فریب ندهد و هرچه زود تر روند توزیع شناس نامه های الکترونیک را آغاز کند.

اداره ثبت و احوال نفوس وزارت امور داخله طی روزهای گذشته طرح تغییر شناس نامه های ورقی را به کتابچه‎ای به ریاست جمهوری فرستاده است و انتظار تایید ارگ را می‎کشد. در حالی این طرح از سوی اداره ثبت و احوال نفوس به ارگ ریاست جمهوری ارایه شده است که بیش از دو سال از توشیح قانون ثبت احوال نفوس می‎گذرد؛ قانونی که بر اساس آن روند توزیع شناس نامه های الکترونیک به شهروندان آغاز می‎شد. شماری از نهادهای مدنی طرح تغییر شناس نامه های ورقی را به کتابچه‎ای مانع بزرگ فرا راه توزیع شناسنامه های الکترونیک می‎دانند.

فهیم صدیقی رییس سازمان خط نو از ریاست جمهوری می‎خواهد که بیشتر از این مردم افغانستان را فریب ندهد و هرچه زود تر روند توزیع شناس نامه های الکترونیکی را آغاز کند. آقای صدیقی می‎گوید که خواست های شخصی و گروهی افراد سبب شده است که توزیع شناس نامه الکترونیکی به تعویق افتد.

چندی قبل وزارت امور داخله از آغاز روند توزیع شناس نامه الکترونیکی خبر داده بود و گفته بود که آمادگی ها برای توزیع این شناس نامه ها گرفته شده است.دیده شود که ریاست جمهوری طرح اداره ثبت احوال نفوس را تایید می‎کند یا خیر.