داکتر کرم کنیک، رییس عمومی هلال احمر ترکیه، روز 〈شنبه، ۱۶ دلو〉 در نشست خبری در کابل، روی دوستی همیشه‌گی ترکیه و افغانستان تاکید کرده می‌گوید که کمک‌های بشر دوستانه‎ی دولت ترکیه و موسسه‌های غیر دولتی این کشور به افغانستان ادامه خواهد داشت. : “کمک‌های بشر دوستانه سره میاشت ترکیه و موسسه‌های غیر دولتی ترکیه، […]

داکتر کرم کنیک، رییس عمومی هلال احمر ترکیه، روز 〈شنبه، ۱۶ دلو〉 در نشست خبری در کابل، روی دوستی همیشه‌گی ترکیه و افغانستان تاکید کرده می‌گوید که کمک‌های بشر دوستانه‎ی دولت ترکیه و موسسه‌های غیر دولتی این کشور به افغانستان ادامه خواهد داشت. : “کمک‌های بشر دوستانه سره میاشت ترکیه و موسسه‌های غیر دولتی ترکیه، در بخش‌های مختلف تعلیمی، صحی و موارد دیگر ادامه خواهد داشت.”

وی از جامعه‌ی جهانی و کشورهای دیگر خواست که بر کمک‌های بشر دوستانه بدون در نظر داشت شرایط سیاسی، به افغانستان ادامه دهند. :” در خواست ما از جهان این است که باید به مردم افغانستان کمک کنیم و برای تکمیل نیازهای مردم افغانستان کوتاهی نکنیم. برای خانم‌های بیوه و بی‌سرپرست یتیم‌ها و افراد که بی‌کار هستند خیلی زود کمک کنیم.”

وی از تاجران کشور مقیم کشورهای دیگر خواست که برای کشور و مردم شان کمک کنند. : “از افغانستانی‌های که در کشور های خارجی زنده گی می‌کنند می‌خواهم که به کشور و مردم شان کمک کنند. اینجا کشور شماست جای است که شما چشم به دنیا باز کردید و حال وقت آن است که برای کشور تان کمک کنید.”

او هم‌چنان از رسیدن محموله‌‌‌‌‌ی کمکی کشور ترکیه در تاریخ نهم فبروری به افغانستان نیز خبر داده است.: “کمک‌های بشر دوستانه که توسط ۱۱ موسسه به‌شمول هلال احمر ترکیه به ارزش دومیلیون دالر می‌باشد که اولین محموله آن  به تاریخ نهم فبروی به ولایت هرات خواهد رسید.”

رییس عمومی هلال احمر ترکیه، از باشندگان کشور خواست که در افغانستان بمانند و راه مهاجرات را