پس از دوسالگی حکومت سرپرست در کشور، محدویت‌های روز افزون بر زنان و دختران در افغانستان هنوزهم ادامه دارد. در ادامه نگرانی جهانی از وضعیت زنان و دختران در کشور، این بار هیات سازمان همکاری‌های اسلامی با مقام‌های حکومت سرپرست دیدار کرده و خواستار بازگشایی دروازه مکتب‌ها و کار بر روی زنان و دختران در […]

پس از دوسالگی حکومت سرپرست در کشور، محدویت‌های روز افزون بر زنان و دختران در افغانستان هنوزهم ادامه دارد.

در ادامه نگرانی جهانی از وضعیت زنان و دختران در کشور، این بار هیات سازمان همکاری‌های اسلامی با مقام‌های حکومت سرپرست دیدار کرده و خواستار بازگشایی دروازه مکتب‌ها و کار بر روی زنان و دختران در افغانستان اند. به باور این هیات، راه حل وضعیت کنونی افغانستان وابسطه بر تعلیم علوم عصری است. در این حال، وزارت داخله می‌گوید که سراج‌الدین حقانی نیز مانند دیگر مقام‌های حکومت سرپرست در دیدار با این هیات قول مشخصی در رابطه به‌گشایش مکتب‌ها دخترانه نداده و گفته است که میان مقام‌های حکومت سرپرست اختلاف نظر برسر رفتن دختران به مکتب‌ها وجود دارد.

این درخواست نمایندگان مهم‌ترین سازمان کشورهای اسلامی در روزی مطرح می‌شود که اداره ملی امتحانات حکومت سرپرست نتایج کانکور سال ۱۴۰۲ را بدون حضور دختران اعلام کرد. محمود از فراه با کسب ۳۵۹.۱۶ امتیاز، اول نمره امتحان کانکور امسال در سطح افغانستان است. وی در گفته‌هایش از حکومت سرپرست خواستار برداشته شدن محدویت‌ها بر دختران دانش‌آموز بالاتر از صنف ششم شده و می‌گوید که امیدوار است دختران اجازه اشتراک در امتحان کانکورسال آینده را دریافت نمایند.

این در حالی‌است که حکومت سرپرست مکتب‌های دختران‌ دوره‌‌‌های متوسطه و لیسه را در سراسر افغانستان مسدود کرده و با گذشت پیش از دوسال از محدودیت‌های اعمال شده بر زنان و دختران در کشور کاسته نشده‌است. اما همواره مقام‌های حکومت سرپرست می‌گویند که این محدویت‌ها موقتی است و آنان فضای سالم را برای آموزش و کار بانوان در کشور در آینده‌های نزدیک فراهم خواهند کرد.

 

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv