والی ولایت‌های میدان وردک، پروان، تخار و زابل طی نشست خبری در کابل می‌گویند که افراد وابسته به گروه طالبان نسبت به سال گذشته، بیشترین ساحه تحت کنترل خود را در این ولایت ها از دست داده اند. والیان این ولایت ها افزایش حملات تهاجمی و حملات شبانه نیروهای امنیتی را از علت های عمده […]

والی ولایت‌های میدان وردک، پروان، تخار و زابل طی نشست خبری در کابل می‌گویند که افراد وابسته به گروه طالبان نسبت به سال گذشته، بیشترین ساحه تحت کنترل خود را در این ولایت ها از دست داده اند.

والیان این ولایت ها افزایش حملات تهاجمی و حملات شبانه نیروهای امنیتی را از علت های عمده تصرف ساحات تحت کنترل به دست نظامیان کشور می دانند. مظفر الدین یمین، والی میدان وردک می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان با افزایش تهدیدها در این ولایت تلاش می کنند که وضعیت امنیتی کابل را تهدید کنند.

درهمین حال، فضل الدین عیار والی پروان می گوید که وضعیت امنیتی این ولایت بهبود یافته است. والی پروان از حکومت می خواهد که در ولسوالی‌های شینواری و سیاه گرد این ولایت عملیات تصفیه ای را آغاز کند.

از سویی هم، عبدالحق شفق، والی تخار می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان می‌خواستند که ولسوالی های رستاق، فرخار و و ورسج را تصرف کنند، اما به هدف شان نرسیدند. به گفته والی تخار، طی چند ماه هفت ولسوالی این ولایت از تصرف افراد وابسته به گروه طالبان بیرون شده است.

والیان این ولایت ها تاکید می کنند که افراد وابسته به گروه طالبان در میدان های جنگ دراین ولایت ها شکست خورده اند و پس از شکست های پی در پی در صدد آسیب رساندن به غیر نظامیان استند.