وزیر امور خارجه کشور بر مبارزه مشترک افغانستان و ایران با ترویزم تاکید می کند. صلاح الدین ربانی می گوید که دو همسایه نیاز دارند تا پناهگاه ‌های تروریستی را در خارج از مرزهای خود هدف قرار دهند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، برای دیدار با مقام های حکومت وحدت ملی به کابل […]

وزیر امور خارجه کشور بر مبارزه مشترک افغانستان و ایران با ترویزم تاکید می کند. صلاح الدین ربانی می گوید که دو همسایه نیاز دارند تا پناهگاه ‌های تروریستی را در خارج از مرزهای خود هدف قرار دهند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، برای دیدار با مقام های حکومت وحدت ملی به کابل سفر کرده است. هدف سفر آقای ظریف به کابل ارتقای همکاری ‌های هر دو کشور به همکاری ‌های راهبردی گفته شده است. آقای ظریف پیش از ظهر روز (یکشنبه ۱۷ثور/اردیبهشت) در نشست مشترک خبری با صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه کشور حضور یافت. وزیر امور خارجه کشور با تاکید بر همکاری بیشتر میان افغانستان و ایران می گوید که دو همسایه نزدیک نیاز دارند که پناهگاهای تروریستی را در خارج از مرزهای خود هدف قرار دهند. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور از تمام کشور های منطقه می خواهد که به هدف خشکاندن منابع تمویل و تجهیز تروریزم با یکدیگر همکاری جدی کنند. آقای ربانی می گوید که با همتایی ایرانی خود در مورد گسترش و تقویت روابط اقتصادی و تجارتی میان افغانستان و پاکستان گفتگو کرده است.

در همین حال، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از شماری از کشور های منطقه می گوید که شماری این کشور ها در سدد تقویت تروریزم و افراط گرایی در افغانستان و ایران اند. آقای ظریف می افزاید که افغانستان و ایران باید به هدف نابودی تروریزم به گونه ای مشترک مبارزه کنند. وزیر امور خارجه ایران بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری کشورش با افغانستان تاکید می کند و ابراز امیدواری می کند که این دیدارها زمینه ساز همکاری های راهبردی میان دو کشور شود.

وزیر خارجه ایران می گوید که در حال حاضر چهارصد و ده هزار دانش آموز و هفده هزار دانشجوی افغانستان در دانشگاه های ایران درس می خوانند.