وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت وحدت ملی اقداماتی را برای آوردن اصلاحات در بخش حکومت داری خوب روی دست گرفته است و برای تطبیق آن گام های عملی را نیز برخواهد داشت. در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که کشورش از گام های که برای اصلاحات به ویژه در […]

وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت وحدت ملی اقداماتی را برای آوردن اصلاحات در بخش حکومت داری خوب روی دست گرفته است و برای تطبیق آن گام های عملی را نیز برخواهد داشت. در همین حال وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که کشورش از گام های که برای اصلاحات به ویژه در بخش مبارزه با فساد اداری ازسوی حکومت افغانستان برداشه شود حمایت می کند.

صبح روز شنبه ۲۱حمل/فروردین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا وارد کابل شد و با صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در یک نشست مشترک خبری اشتراک کرد. صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در این نشست از کمک های آمریکا برای بازسازی افغانستان قدر دانی کرد. وزیر امور خارجه کشور می گوید که حکومت وحدت ملی اقداماتی را برای آوردن اصلاحات در بخش حکومت داری خوب روی دست گرفته است و برای تطبیق آن گام های عملی را نیز برخواهد داشت. آقای ربانی همچنان می گوید که تامین صلح از خواست های اصلی مردم افغانستان است و جامعه جهانی باید بالای کشورهای همسایه فشاور وارد کند تا آنها زمینه گفت‎گوهای صلح را فراهم سازند.

در همین حال جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می گوید که کشورش از گام های که برای اصلاحات به ویژه در بخش مبارزه با فساد اداری ازسوی حکومت افغانستان برداشه شود حمایت می کند. آقای کری می افزاید: “آمریکا و متحدانش حکومت وحدت ملی را در بخش های مختلف به ویژه در بخش اصلاحات همکاری می کند. ما به همکاری های خود با افغانستان ادامه می دهیم. ما با افغانستان استیم تا مشکلات موجود در این کشور حل شود.”

پیش از این دبیرکل ناتو گفته است که بزرگترین ماموریت این پیمان حمایت از نظامیان افغانستان است. بارک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز بر ادامه کمک های کشورش به افغانستان تاکید کرده و گفته است که روابط دوجانبه میان آمریکا و افغانستان می تواند در زمینه تامین امینت در این کشور کمک کند.