صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در ادامه دیدارهایش با مقام های ایران در تهران، با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد. به اساس خبرنامه دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه کشور، آقای ربانی در این دیدار با تشریح چالش ها و اوضاع سیاسی و امنیتی کشور و […]

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور در ادامه دیدارهایش با مقام های ایران در تهران، با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد. به اساس خبرنامه دفتر رسانه ای وزارت امور خارجه کشور، آقای ربانی در این دیدار با تشریح چالش ها و اوضاع سیاسی و امنیتی کشور و ضرورت همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با تروریزم، تأکید کرده است که افغانستان در خط اول نبرد علیه تروریزم در منطقه قرار دارد.

به باور وزیر امور خارجه کشور موفقیت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم بستگی به میزان همکاری های دوجانبه و چند جانبه سیاسی و امنیتی کشورهای منطقه با یکدیگر دارد.

در همین حال، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز تأکید کرده است که در کنار مبارزه نظامی علیه گروه های تروریستی در افغانستان و منطقه، به مبارزه نرم با مبانی این گروه ها و همچنان کار در جهت پیشرفت های اقتصادی افغانستان ضرورت است و کشورش، در هر دو بخش حاضر به همکاری با افغانستان است.