در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد، جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه موقت پاکستان گفت که حکومت سرپرست مسوولیت دارد جلو حملات تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان را بگیرد. او افزود که اسلام‌‌آباد انتظار دارد حکومت سرپرست تمام عناصر شورشی از جمله تحریک طالبان پاکستانی را سرکوب کند. روز چهارشنبه هفته گذشته، تحریک […]

در ادامه‌ی تنش‌های لفظی میان کابل و اسلام‌آباد، جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه موقت پاکستان گفت که حکومت سرپرست مسوولیت دارد جلو حملات تحریک طالبان پاکستانی از خاک افغانستان را بگیرد.

او افزود که اسلام‌‌آباد انتظار دارد حکومت سرپرست تمام عناصر شورشی از جمله تحریک طالبان پاکستانی را سرکوب کند. روز چهارشنبه هفته گذشته، تحریک طالبان پاکستان اعلام کرد که دو پاسگاه آرتش این کشور را در منطقه چیترال ایالت خیبر پختونخوا تصرف و ۹ سرباز آرتش را کشته است. وزارت خارجه پاکستان در اعتراض به این حمله و همچنین درگیری در مرز تورخم، کاردار حکومت سرپرست افغانستان در سفارت این کشور در اسلام‌‌آباد را احضار کرد: ″پاکستان اعتراض شدید خود را نسبت به این حادثه اعلام کرده و یادداشت اعتراضی را به کاردار حکومت سرپرست افغانستان تحویل داده است. حادثه چترال تأسف ‌بار است و پاکستان افزایش تحرکات اخیر تروریستی را بسیار جدی می‌گیرد. اسلام‌‌آباد از حکومت سرپرست می‌‌خواهد اطمینان حاصل کند که چنین حوادثی دوباره رخ نمی‌دهد″. همزمان با این، اندیشکده امریکایی جیمز تاون در گزارشی ادعا کرده که مقام‌‌های پاکستانی نتوانسته اند پیش‌بینی کنند که کنترل افغانستان از سوی حکومت سرپرست وضعیت امنیتی در پاکستان به‌ویژه در بخش‌های جنوب غربی بلوچستان و شمال خیبر پختونخوا را متاثر می‌‌سازد. این درحالی‌است که روز 〈شنبه،۱۸ سنبله〉 وزیر داخله پاکستان گفت که این کشور و جهان از مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان انتظار دارند که به توافقنامه دوحه احترام بگذارند و اجازه ندهند که از خاک افغانستان بر علیه کشورهای دیگر استفاده شود. آرتش پاکستان ادعا کرده که جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی از مناطقی در ولایت‌های نورستان و کنر افغانستان در این عملیات شرکت کرده‌‌اند. مقام‌های حکومت سرپرست همواره گفته‌اند که به‌هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها کار بگیرد.

 

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv