روند اخراج شهروندان افغانستان از پاکستان شدت یافته‌است. مولوی عبداللطیف حکیمی آمر اداره مهاجران ولسوالی سپین بولدک از بازگشت ۱۵ هزار پناه‌جوی افغانستان تنها در روز (جمعه، ۱۲ عقرب) از طریق همین مرز به افغانستان خبر می‌دهد. روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان ادامه دارد و در چند روز گذشته، هزاران تن از طریق […]

روند اخراج شهروندان افغانستان از پاکستان شدت یافته‌است. مولوی عبداللطیف حکیمی آمر اداره مهاجران ولسوالی سپین بولدک از بازگشت ۱۵ هزار پناه‌جوی افغانستان تنها در روز (جمعه، ۱۲ عقرب) از طریق همین مرز به افغانستان خبر می‌دهد.

روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستان از پاکستان ادامه دارد و در چند روز گذشته، هزاران تن از طریق مرزهای تورخم و سپین‌بولدک اخراج شده‌اند. در تازه‌ترین مورد، مولوی عبداللطیف حکیمی آمر اداره مهاجران ولسوالی سپین‌بولدک از بازگشت ۱۵ هزار پناه‌جوی افغانستان تنها در روز (جمعه، ۱۲ عقرب) از طریق همین مرز به افغانستان خبر می‌دهد. دراین حال، سرفراز بگتی وزیر داخله پاکستان اخراج مهاجران افغانستان را موضوع داخلی دانست و گفت که مقام‌های حکومت سرپرست درخواست برای عدم اخراج پناه‌جویان نکردند. آقای بگتی همچنان تاکید کرد که اخراج مهاجران غیرقانونی منحصر به یک‌دو میلیون مهاجر افغانستان نیست، بلکه موضوعی مرتبط با امینت ۲۲۰ میلیون شهروند پاکستان است: ″اخراج مهاجران غیرقانونی منحصر به یک‌دو میلیون مهاجر افغانستان نیست، بلکه موضوعی مرتبط با ۲۲۰ میلیون شهروند پاکستان است. براساس طرح حکومت مؤقت پاکستان، هر فرد بیگانه‌ای که به‌صورت غیرقانی وارد پاکستان شده‌‌است، اخراج خواهد شد. این تصمیم برای برقراری نظم و قانون در داخل پاکستان و تأمین منافع مردم این کشور اتخاذ شده‌است.″

از سوی هم، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، از حکومت پاکستان خواسته که در تصمیم اخراج دسته‌‌جمعی مهاجران افغانستان تجدید‌نظر کند. آقای عبدالله در شبکه اجتماعی اکس گفته که اخراج دسته‌جمعی مهاجران، آنان را با خطر بی‌‌خانمانی و عدم دست‌رسی به خدمات بهداشتی روبه‌‌رو می‌کند که با فرارسیدن‌ فصل سرما می‌تواند سبب ایجاد بحران بشری بزرگ شود. در این حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که اخراج اجباری آزار و اذیت پناه‌جویان افغانستان از پاکستان روابط میان دو کشور را تیره خواهد ساخت.

این در حالی‌است که آژانس پناهندگان سازمان ملل، یونیسف و سازمان بین‌المللی مهاجرت روز (جمعه، ۱۲ عقرب) نگرانی خود را در یک اعلامیه‌ای مشترک در مورد اخراج پناه‌جویان افغانستان از پاکستان اعلام کردند. این سه نهاد در اعلامیه‌ای خود نوشتند که طرح حکومت پاکستان برای اخراج مهاجران خارجی غیرقانونی، ایمنی و سلامت کودکان و خانواده‌های مهاجران اخراج‌شده را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv