وزیر امور خارجه پاکستان و سرپرست وزارت خارجه کشور بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم تاکید کرده‌اند. وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه‌ای گفته‌است که دو طرف در دیداری درباره موضوعات کلیدی، از جمله صلح و امنیت و تجارت گفت‌وگو کردند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که برگزاری چنین نشست‌های با محوریت بحث […]

وزیر امور خارجه پاکستان و سرپرست وزارت خارجه کشور بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم تاکید کرده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان در خبرنامه‌ای گفته‌است که دو طرف در دیداری درباره موضوعات کلیدی، از جمله صلح و امنیت و تجارت گفت‌وگو کردند. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که برگزاری چنین نشست‌های با محوریت بحث روی تهدیدات تروریستی در خاک افغانستان، باعث رفع نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه خواهد شد.

در ادامه‌ی رایزنی‌ها پیرامونی رفع نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه از خاک افغانستان، بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه ی پاکستان و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه باهم دیدار و بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم تأکید کرده‌اند. وزارت خارجه ی پاکستان در خبرنامه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار درباره‌ی موضوعات کلیدی، از جمله صلح و امنیت، تجارت و اتصال تبادل نظر صریح و عمیق داشته‌اند.

براساس این خبرنامه، در این گفت‌وگوها بر تجارت و ترانزیت و ارتباط منطقه‌ای تأکید شده‌است. درهمین‌حال، شماری از آگاهان سیاسی برگزاری نشست‌ها با محوریت بحث روی تهدیدات تروریستی در خاک افغانستان را در جهت رفع نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه اثربخش می‌دانند.

گفتنی‌است که سرپرست وزارت خارجه کشور روز جمعه در رأس یک هیأت برای اشتراک در نشست سه‌جانبه وزیران خارجه‌ی چین، پاکستان و حکومت سرپرست، به پاکستان رفت. وزارت خارجه هدف از سفر آقای متقی به اسلام‌آباد را گفت‌وگو در مورد روابط دوجانبه سیاسی-تجاری، ثبات منطقه‌ای و ترانزیت بین افغانستان و پاکستان گفته است.