کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تمامی کارمندان این کمیسیون که در تخطی های و تخلف های انتخابات دست داشته اند، به کمیسیون شکایات انتخابات معرفی خواهند شد. کمیسیون مستقل انتخابات به دبیرخانه این کمیسیون دستور داده است تا فهرست تمامی کارمندانی که در تخلف و تخطی انتخاباتی دست داشته اند را آماده و به […]

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تمامی کارمندان این کمیسیون که در تخطی های و تخلف های انتخابات دست داشته اند، به کمیسیون شکایات انتخابات معرفی خواهند شد.

کمیسیون مستقل انتخابات به دبیرخانه این کمیسیون دستور داده است تا فهرست تمامی کارمندانی که در تخلف و تخطی انتخاباتی دست داشته اند را آماده و به کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی کند. براساس فیصله رهبری این کمیسیون، دبیرخانه مکلف شده است تا این فهرست را الی روز سه شنبه بیست و هشتم عقرب به کمیسیون شکایات انتخاباتی ارسال کند. کمیسیون همچنان فیصله کرده است که این کارمندان حق مشارکت در روند تفتیش و بازشماری آرای نامزدان ریاست جمهوری را ندارند.

براساس فیصله کمیسیون مستقل انتخابات آن شمار از رییسان محلی که مسوول امضا و مهر فورمه نتایج بودند؛ اما وظایف خود را درست انجام نداده اند، شناسایی و به کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی خواهند شد. همچنان در فیصله نامه کمیسیون مستقل انتخابات آمده است آن شمار از کارمندان مراکز رأی دهی که روند رأی دهی را بدون ثبت بایومتریک انجام داده اند و یا حافظه وسیله بایومتریک این مراکز ناپدید شده است، نیز به کمیسیون شکایات انتخاباتی معرفی شوند.

کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این اعلام کرده بود که دستگاه های بایومتریک و کارت حافظه حدود دوهزار و چهارصد محل رای دهی ناپدید شده است. به همین دلیل کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این تصمیم گرفته بود که برخی از مراکز را بازشمار کند؛ اما روند بازشماری آرا به دنبال اعتراض شماری از نامزدان ریاست جمهوری متوقف شد. کمیسیون در حال حاضر سرگرم برگزاری نشست های مشورتی با نمایندگان دسته‌های انتخاباتی است.