سه خواهر در ولایت لوگر به شهادت رسیدند. مسوولان محلی این ولایت می گویند که این سه خواهر که بین هشت، هژده و بیست سال عمر داشتند، در ولسوالى خروار این ولایت از سوی افرادى مسلح ناشناس به شهادت رسیده اند. این خواهران در روستایی موسوم به “پنج‌ پای” در ولسوالی “خروار” زندگی می کردند. […]

سه خواهر در ولایت لوگر به شهادت رسیدند. مسوولان محلی این ولایت می گویند که این سه خواهر که بین هشت، هژده و بیست سال عمر داشتند، در ولسوالى خروار این ولایت از سوی افرادى مسلح ناشناس به شهادت رسیده اند.

این خواهران در روستایی موسوم به “پنج‌ پای” در ولسوالی “خروار” زندگی می کردند. آنها به کوه رفته بودند تا گل سفید بیاورند و خانه های خود برای روز های عید رنگ مالی کنند. گل سفید مشابه گچ است و در روستاها از آن برای رنگ کردن خانه استفاده می شود.

این سه خواهر اما بی خبر از این که این بار نمی توانند با گل سفید، سیاهی های روزگار را از خانه شان دور کنند. پس از برگشت از کوه در نزدیک های روستای پنج پای با چند فرد مسلح بر می خورند و این افراد مسلح آنان را باخود می برند و پس از لت و کوب هر سه خواهر را با ضرب گلوله به شهادت می رسانند. هنوز معلوم نیست که افراد مسلح مربوط کدام گروه تروریستی اند.

سلیم صالح سخنگوی والی لوگر می گوید که به احتمال زیاد افراد وابسته به گروه طالبان عامل شهادت سه خواهر در این ولایت باشند. به گفته آقای صالح، این دختران برای آوردن خاک سفید به تپه‎‌ای در نزدیک روستای خود رفته بودند که هنگام بازگشت با دو فرد مسلح که گمان می ‌رود عضو گروه طالبان بودند، مواجه شدند. سخنگوی والی لوگر می افزاید که دختر چهارمی، که همراه این سه خواهر بودند، در این رویداد موفق به فرار شده و به خانه خود بازگشته است. وی می گوید که محل رویداد تحت کنترل گروه طالبان است و دولت به آن جا دسترسی کامل ندارد، اما پس از وقوع این رویداد، مأموران امنیتی توانستند برای بررسی آن به روستای پنج ‌پای بروند.

سخنگوی والی لوگر ضمن یادآوری این که تحقیقات درباره دلایل و انگیزه قتل این سه خواهر ادامه دارد، می افزاید که اعضای خانواده این دختران با هیچ کسی دشمنی شخصی نداشته‌ اند.

کمیسیون حقوق بشر به شهادت رسیدن این سه خواهر را نگران کننده می خواند و بر مجازات عاملان این رویداد تاکید می کند. رفیع الله بیدار سخنگوی این کمیسیون از ارگان های امنیتی خواسته است که عاملان این رویداد را بازداشت و به پنجه قانون بسپارند.