کمیته گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی، از نهایی شدن کار این کمیته خبر می‎دهد. مسوولان این کمیته می‎گویند که تا پنج روز دیگر فهرست نهایی به هدف برگزیده شدن اعضای کمیسیون های انتخاباتی، به ریاست جمهوری ارایه خواهد شد. اصلاحات درنظام انتخاباتی یکی از تعهد های مهم حکومت وحدت ملی است. حالا کمیته گزینش اعضای […]

کمیته گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی، از نهایی شدن کار این کمیته خبر میدهد. مسوولان این کمیته میگویند که تا پنج روز دیگر فهرست نهایی به هدف برگزیده شدن اعضای کمیسیون های انتخاباتی، به ریاست جمهوری ارایه خواهد شد.

اصلاحات درنظام انتخاباتی یکی از تعهد های مهم حکومت وحدت ملی است. حالا کمیته گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی از نهایی شدن کار این کمیته خبر می دهد. جاوید رشیدی رییس این کمیته می گوید که تا پنج روز دیگر فهرست نهایی به هدف انتخاب اعضای کمیسیون های انتخاباتی به ریاست جمهوری ارایه خواهد شد.

قرار است کمیته گزینش روز پنجشنبه برای نهایی کردن فهرست ۳۶ تن از نامزدان کمیسیون های انتخاباتی کار خود را آغاز کند و تا پنج روز دیگر این کار را نهایی کند. پس از فرستادن فهرست نهایی از سوی کمیته گزینش به ریاست جمهوری، رییس جمهور اعضای کمیسیون ها انتخاباتی را انتخاب خواهد تا زمینه برای برگزاری انتخابات شورای ملی و شوراها ولسوالی در کشور مساعد شود.

این درحالیست که پیش از این شماری از نهادهای جامعه مدنی و نهادهای ناظر بر انتخابات از چگونگی کارکرد کمیته گزینش انتقاد کرده اند و گفته اند که شفافیت کامل در این روند وجود ندارد. اما این کمیسیون می گوید که مستقلانه تصمیم گرفته است.