کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان سه ولایت را فردا اعلام می کند. انتخابات مجلس نمایندگان به تاریخ بیست و هشت و بیست نهم ماه میزان در سی و سه ولایت کشور برگزار شد. اما به علت ضعف مدیریت انتخابات از سوی کمیسیون‌ های انتخاباتی تاهنوز نتایج نهایی این انتخابات […]

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان سه ولایت را فردا اعلام می کند.

انتخابات مجلس نمایندگان به تاریخ بیست و هشت و بیست نهم ماه میزان در سی و سه ولایت کشور برگزار شد. اما به علت ضعف مدیریت انتخابات از سوی کمیسیون‌ های انتخاباتی تاهنوز نتایج نهایی این انتخابات اعلام نشده است. مسوولان کمیسیون انتخابات می‌گویند که نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان سه ولایت فردا اعلام می‌شود. پیش از این نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان هژده ولایت اعلام شده است. اما نتایج باقیمانده به دلیل برکناری اعضای قبلی کمیسیون انتخابات و معرفی اعضای جدید تا هنوز اعلام ناشده باقی مانده است. ذبیح‌الله سادات معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که رهبری جدید کمیسیون های انتخاباتی تلاش جدی دارند تا در آینده نزدیک نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان را به گونه کامل اعلام کنند. آقای سادات می گوید که نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان ولایت های بلخ، هرات و پکتیکا فردا  اعلام می‌ شود. معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات تاکید می کند منتظر بررسی کمیسیون شکایات انتخاباتی در مورد نتایج نهایی دوازده ولایت باقیمانده اند.

مدیریت نا سالم اعضای قبلی کمیسیون‌ های انتخاباتی در کار برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان سبب شد که قانون انتخابات تعدیل و کاری ناتکمیل آنها به دوش اعضای جدید کمیسیون‌های انتخابات واگذار شود. دیده شود که اعضای جدید با داشتن میراث بحران انتخابات مجلس نمایندگان و برگزاری انتخابات ریاست جهموری پیشرو این روند ملی را به گونه درست مدیریت خواهند کرد یا خیر.