درپی باران های سنگین در بخش هایی از ولایت زابل زیان های مالی به مردم این ولایت وارد شده است. شماری از باشندگان این ولایت می گویند که از اثر سرازیر شدن سیلاب ها خانه های مسکونی و زمین های زراعتی شان تخریب شده است. درپی باران های شدید در بخش هایی از ولایت زابل، […]

درپی باران های سنگین در بخش هایی از ولایت زابل زیان های مالی به مردم این ولایت وارد شده است. شماری از باشندگان این ولایت می گویند که از اثر سرازیر شدن سیلاب ها خانه های مسکونی و زمین های زراعتی شان تخریب شده است.

درپی باران های شدید در بخش هایی از ولایت زابل، راه های مواصلاتی چندین ولسوالی به مرکز این ولایت مسدود شده است. شماری از باشندگان این ولایت می گویند که بارش باران سبب سرازیر شدن سیلاب شده و سیلاب خانه های مسکونی و زمین های زراعتی آنان را تخریب کرده است. آنان از حکومت می خواهند که به آسیب دیدگان این ولایت کمک کند.

درهمین حال، شماری از اعضای شورای ولایتی این ولایت می گویند که راه های مواصلاتی شماری از ولسوالی های به مرکز این ولایت مسدود شده است. عطا محمد حقبین رییس شورای ولایتی زابل می گوید که حکومت محلی زابل به آسیب دیدگان کمک انجام داده اما این کمک ها کافی نیست و حکومت مرکزی باید به آسیب دیدگان این ولایت کمک بیشتر کند.

از سویی هم، گل اسلام سیال سخنگوی والی زابل می گوید که تیم های سروی در ساحه مصروف سروی استند تا آسیب دیدگان را تشخیص کنند که به آنان کمک صورت گیرد.

در حالی باشندگان زابل ا زتخریب چندین منزل مسکونی در این ولایت درپی سرازیر شدن سیلاب ها نگرانی می کنند که روز شنبه شاهراه کابل-کندهار در ساحه ولسوالی شاه جوی این ولایت به دلیل برفباری های سنگین چند ساعت به روی ترافیک مسدود شد.