گفتگوهای نمایندگان گروه طالبان و آمریکا امروز نیز در شهر دوحه قطر تداوم یافته است. منبعی به رسانه ها گفته است که از شروع دور تازه گفتگوهای میان طالبان و آمریکا در قطر، روی بیرون شدن نیروهای خارجی و آتش بس در افغانستان نیز بحث شده است. منابع نزدیک به گروه طالبان به رسانه ها […]

گفتگوهای نمایندگان گروه طالبان و آمریکا امروز نیز در شهر دوحه قطر تداوم یافته است. منبعی به رسانه ها گفته است که از شروع دور تازه گفتگوهای میان طالبان و آمریکا در قطر، روی بیرون شدن نیروهای خارجی و آتش بس در افغانستان نیز بحث شده است.

منابع نزدیک به گروه طالبان به رسانه ها گفته اند که گفتگوهای هیأت آمریکایی به رهبری زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر، روز پنجشنبه در دوحه وارد چهارمین روز شده است. این منبع که نخواست نامش گرفته شود، گفته که در این گفتگوها تا اکنون روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان و آتش‌بس، صحبت شده است که به ادعای وی، تا اندازه‌ای در این دو بخش پیشرفت شده است. بر بنیاد معلومات منبع، نمایندگان طالبان روی تقویم خروج نیروهای خارجی از افغانستان و هیأت آمریکایی بر اعلام آتش ‌بس تأکید دارند.

گفتگوها میان هیأت آمریکایی به رهبری زلمی خلیلزاد و نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر، روز دوشنبه آغاز شده است. از این گفتگوها تا اکنون جزییات رسمی در اختیار رسانه ‌ها قرار نگرفته است.

در رابطه به این گفتگوها، طالبان در اعلامیه‌ ای گفته است که نمایندگان این گروه با هیأت آمریکایی به رهبری خلیلزاد، روی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و اطمینان به جامع جهانی مبنی بر این که با خروج این نیروها تهدیدی مواجه سایر کشورها نخواهد شد، صحبت می‌ کنند.

تا اکنون، دفتر زلمی خلیلزاد، نماینده آمریکا برای صلح افغانستان در این خصوص به رسانه‌ ها چیزی نگفته است.

با این حال، دفتر مشاوریت شورای امنیت ملی و اتحادیه اروپا، در یک بیانیه مشترک که توسط دفتر شورای امنیت ملی به رسانه‌ ها فرستاده شده است، از روند صلح افغانستان حمایت شده است.

اعلامیه گفته است که حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی و رولند کوبیا فرستاده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان، روی همه شمول ساختن روند صلح و ایفای نقش منحیث یک ضامن احتمالی در عرصه توافقات صلح در آینده گفتگو کرده اند. در این نشست، اتحادیه اروپا تعهد کرده است که از روند صلح افغانستان حمایت و در هر مرحله آن آماده همکاری خواهد بود.