معاونیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ برای رسیدگی به مشکلات جوانان پیش نویس راهبرد ملی جوانان را تدوین کرده است. این راهبرد برای پنج سال و در بخش های صحت، تعلیم و تربیه، ورزش و نقش جوانان در حکومتداری تدوین شده است. کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که […]

معاونیت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ برای رسیدگی به مشکلات جوانان پیش نویس راهبرد ملی جوانان را تدوین کرده است. این راهبرد برای پنج سال و در بخش های صحت، تعلیم و تربیه، ورزش و نقش جوانان در حکومتداری تدوین شده است. کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که با نهایی شدن این راهبرد در پنج سال آینده مشکلات جوانان کاهش خواهد یافت.

آقای سادات می افزاید که با عملی شدن این راهبرد برای بیش از یک میلیون جوان شغل ایجاد خواهد شد و برای کسانی که استعداد کاری ندارند ظرفیت سازی صورت خواهد گرفت.

در همین حال رییس صندوق جمعیت ملل متحد، سرمایه گزاری روی جوانان را با ارزش می خواند و می گوید که ملل متحد بر همکاری های خود با افغانستان برای طرفیت سازی جوانان ادامه خواهد داد.

این در حالیست که اکنون بیش از یک میلیون جوان از مشکل بیکاری در کشور رنج می برند. با این همه دیده شود که این راهبرد عملی خواهد شد یا خیر، گذشت زمان به این مساله پاسخ خواهد داد.