دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با تاکید بر این که امریکا و طالبان به توافقنامه صلح نزدیک می ‌شوند، گفته است تا دو هفته آینده وضعیت صلح با طالبان معلوم می شود. رییس جمهور امریکا گفته است که  امریکا و طالبان به توافقنامه صلح نزدیک می شوند و یک شانس خوبی برای رسیدن به یک […]

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با تاکید بر این که امریکا و طالبان به توافقنامه صلح نزدیک می ‌شوند، گفته است تا دو هفته آینده وضعیت صلح با طالبان معلوم می شود. رییس جمهور امریکا گفته است که  امریکا و طالبان به توافقنامه صلح نزدیک می شوند و یک شانس خوبی برای رسیدن به یک توافق وجود دارد. درهمین حال، وزیر دفاع امریکا در جلسه وزیران دفاع ناتو در بروکسل طرح کاهش خشونت را اعلام کرده است. از سویی هم وزیر خارجه امریکا ابراز امیدواری کرده است که گروه طالبان قابلیت کاهش جدی خشونت را به نمایش بگذارند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا در یک مصاحبه رادیویی گفته است که امریکا و طالبان به توافقنامه صلح نزدیک می شوند، اما وی مشخص نکرده است که منظورش تفاهم دوجانبه صلح است  و یا توافقنامه بزرگتری در راه است.

دونالد ترامپ گفت:فکر می‌کنم ما خیلی نزدیک هستیم. فکر می‌کنم شانس خوبی برای رسیدن به یک توافق وجود دارد و ما خواهیم دید. تا دو هفته آینده وضعیت صلح با طالبان معلوم می شود.

 

درهمین حال، مارک اسپر وزیر دفاع امریکا در جلسه وزیران دفاع ناتو در بروکسل طرح کاهش خشونت  را اعلام کرده است، اما نگفته است طرح کاهش خشونت ها چه زمانی شروع می شود.

مارک اسپر وزیر دفاع امریکا گفت: ما همواره گفته ایم که یک توافق سیاسی اگر تنها راه حل در افغانستان نباشد، بهترین راه حل است. در این زمینه پیشرفت صورت گرفته است و امیدوارم به زودی راجع به این مساله گزارش‌های جدیدی داشته باشیم.

 

از سویی هم وزیر خارجه امریکا گفته است که مذاکرات با طالبان در روز های اخیر  پیشرفت های چشمگیر داشت است.

مایک پومپیو وزیر خارجه امریکا گفت: امیدواریم که به کاهش چشمگیر خشونت نه تنها در روی کاغذ بلکه در عمل دست یافته شود و شورشیان قابلیت کاهش جدی خشونت را به نمایش بگذارند.

 

بر اساس گزارش ها امریکا پشنهاد گروه طالبان مبنی بر کاهش خشونت ها برای یک هفته را در یافته کرده، اما طالبان تاکنون در این مورد موضع شان را روشن نکرده اند.