دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا می‌گوید که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، در تعامل با حکومت کنونی افغانستان، کنترل پایگاه هوایی بگرام را دوباره به دست خواهد گرفت. آقای ترامپ هدف از بازگشت بر این پایگاه استراتژیک در شمال کابل را زیر نظر گرفتن چین عنوان کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا و نامزد […]

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا می‌گوید که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، در تعامل با حکومت کنونی افغانستان، کنترل پایگاه هوایی بگرام را دوباره به دست خواهد گرفت. آقای ترامپ هدف از بازگشت بر این پایگاه استراتژیک در شمال کابل را زیر نظر گرفتن چین عنوان کرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در جمع هوادارانش در ایالت آیووا امریکا گفت که درصورت پیروزی در انتخابات برای نظارت بر چین تلاش خواهد کرد تا دوباره کنترل پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را به‌ دست آورد. دونالد ترامپ، که توافقنامه دوحه در زمان ریاست جمهوری‌اش به امضا رسیده، در دو سال گذشته بارها تأکید کرده که امریکا باید میدان هوایی بگرام را حفظ می‌کرد. رئیس‌جمهور پیشین امریکا ادعا می‌کند که چین تلاش دارد موشک‌های هسته‌ای خود را در این پایگاه بسازد: ″ما می‌خواستیم بگرام را حفظ کنیم، این پایگاه هوایی درست در نزدیکی جایی موقعیت دارد که چین موشک‌های خود را می‌سازد. حالا می‌دانید چه کسی آن را اشغال کرده است؟ چین″.

درهمین حال، شماری از آگاهان سیاسی می‌گویند که اظهارات رئیس‌جمهور پیشین امریکا تبلیغات انتخاباتی است و توافقنامه دوحه در زمان ترامپ میان حکومت سرپرست و امریکا به امضا رسیده‌است.

گفتنی‌است که با خروج امریکا از افغانستان، به ارزش میلیون‌‌ها دالر تجهیزات نظامی در پایگاه نظامی بگرام باقی‌ماند، اما همواره مقام‌های حکومت سرپرست در خصوص تجهیزات برجاه مانده پس از به قدرت رسیدن آنان می‌گویند که این تجهیزات مربوط به افغانستان می‌شود.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv