دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته است که به دلیل حاضر نشدن طالبان برای اجرای آتش ‌بس، مذاکرات با این گروه را متوقف کرده است. آقای ترامپ یک بار دیگر تأکید کرده است که گروه طالبان نسبت تداوم و اجرای حمله های انتخاری بر اهداف آمریکا در افغانستان، محاسبه اشتباهی داشته است. دونالد ترامپ رییس […]

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته است که به دلیل حاضر نشدن طالبان برای اجرای آتش ‌بس، مذاکرات با این گروه را متوقف کرده است. آقای ترامپ یک بار دیگر تأکید کرده است که گروه طالبان نسبت تداوم و اجرای حمله های انتخاری بر اهداف آمریکا در افغانستان، محاسبه اشتباهی داشته است.

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که همراه با نخست وزیر استرالیا در قصر سفید با خبرنگاران صحبت می‌ کرد، گفته است که طالبان در محاسبات خود اشتباه کرده است. به گفته آقای ترامپ گروه طالبان به این باور بود که با تشدید خشونت ها، می تواند در جریان گفتگوهای صلح با آمریکا، امتیاز بیشتری به دست آورد.

دونالد ترامپ افزوده است: “من برای دیدار با طالبان آمادگی کامل داشتم، اما وقتی که دریافتم آنها حاضر به آتش ‌بس نیستند، گفتم که چرا پس باید زحمت بکشیم. طالبان گمان کرده بودند که کشتن مردم نشانه قوت شان است.”

دونالدترامپ تصمیم داشت که به گونه مخفیانه با سران گروه طالبان در تفریحگاهش در ایالت مریلند این کشور دیدار داشته باشد. اما ظاهرا پس از کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله انتحاری طالبان در کابل، آقای ترامپ از این تصمیم منصرف شد و گفتگوهای صلح را با گروه طالبان متوقف کرد.

تصمیم آقای ترامپ به دیدار با سران گروه طالبان، اعتراض ‌هایی را در میان مخالفان سیاسی او در آمریکا به وجود آورد. اما آقای ترامپ از این تصمیم خود دفاع می کند.

رییس جمهور آمریکا یک ‌بار دیگر گفته است که با توقف گفتگوها با طالبان، فشارهای نظامی برای سرکوب این گروه را شدت داده است.

با این حال، نتایج یک نظر سنجی تازه نشان می دهد که بیشتر شهروندان آمریکا به این باور اند که مذاکرات صلح با طالبان هیچ تاثیری بر امنیت ملی این کشور نخواهد داشت.

این نظر سنجی به گونه مشترک توسط روزنامه آمریکایی”هِل” و شرکت پژوهشی “هریس ایکس” انجام شده است. در این نظر سنجی یک هزار و سه آمریکایی اشتراک کرده اند و پنجاه در صد آنان به این باور اند که مذاکرات صلح با طالبان بر امنیت آمریکا تاثیرگذار نخواهد بود.