درپی عملیات نظامیان کشور صبح امروز ولسوالی ارغنجخواه ولایت بدخشان به تصرف نظامیان کشور در آمده است. ولسوالی ارغنجخواه در شرق شهر فیض ‌آباد مرکز ولایت بدخشان یکی از استراتژیک ‌ترین ولسوالی ‌های این ولایت به شمار می‌ رود. مقام‌ های ارتش در شمال کشور می‌ گویند که نیروهای امنیتی توانسته‌ اند صبح روز سه […]

درپی عملیات نظامیان کشور صبح امروز ولسوالی ارغنجخواه ولایت بدخشان به تصرف نظامیان کشور در آمده است.

ولسوالی ارغنجخواه در شرق شهر فیض ‌آباد مرکز ولایت بدخشان یکی از استراتژیک ‌ترین ولسوالی ‌های این ولایت به شمار می‌ رود. مقام‌ های ارتش در شمال کشور می‌ گویند که نیروهای امنیتی توانسته‌ اند صبح روز سه شنبه کنترل ولسوالی ارغنجخواه ولایت بدخشان را به دست گیرند.

ولسوالی ارغنجخواه در ولایت بدخشان، سه روز پیش سقوط کرد و طالبان کنترل آن را پس از یک روز محاصره به دست گرفتند. دو روز پس از سقوط این ولسوالی، نیروهای امنیتی عملیات گسترده ‌ای را برای بازپس گیری آن آغاز کردند.

قول اردوی دوصد و نه شاهین، با نشر خبرنامه‌ ای گفته است نیروهای امنیتی حوالی ساعت هشت صبح روز سه شنبه توانستند که پس از وارد کردن تلفات سنگین به طالبان، کنترل ولسوالی ارغنجخواه را به دست بگیرند.

در خبرنامه قول اردوی شاهین آمده است که در نتیجه عملیات زمینی و ضربات هوایی بر مواضع طالبان در ولسوالی ارغنجخواه چهارده هراس افگن به شمول مولوی حلیم ولسوالی نامنهاد طالبان برای این ولسوالی کشته شده اند و هفت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

پیش از این مسوولان محلی ولایت بدخشان گفته بودند که پس از سقوط ولسوالی ارغنجخواه به دست طالبان، صدها باشنده این ولسوالی آواره شده‌ اند.